Novel : Siapa Orang Gajiku 30, 31

30 March 2012 
Kategori: Novel

38,439 bacaan 75 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 30 Haikal menutup pintu kereta BMW miliknya. Keretanya dipakir di hadapan bangunan SAB Bersatu. Hari ini ada mesyuarat mengenai Projek Lembah Impian. Dia hadir untuk mewakili syarikatnya. “Umirah, you dah bawa fail yang saya nak tu!” “Dah, bos! Don’t worry, bos.” Umirah menunjukkan fail yang berada di tanganya. “Good!” Haikal... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 29

19 March 2012 
Kategori: Novel

18,909 bacaan 12 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 29 Sofea terkejut apabila Zetty menghalang perjalanannya.Bila Zetty balik dari kampung? Bukan ke minggu depan baru Zetty balik ke KL? Sofea tersenyum. “Kenapa kau tak beritahu aku yang kau nak balik hari ini? Aku boleh ambil kau di airport.” “Kenapa Sofea? Kenapa kau berubah?” Wajah Zetty serius. “Kenapa dengan kau ni?” Sofea... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 28

8 March 2012 
Kategori: Novel

21,189 bacaan 27 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 28 Sejak dari tadi Datin Sharifah Mawar memerhati wanita berselendang biru laut itu. Kelihatan Rina cuba untuk berkata sesuatu tetapi ada sesuatu menghalang untuk meluahkannya. “Bila Luna balik dari Pahang?” “Pagi tadi, auntie.” “Kenapa masih panggil auntie lagi? Tak lama lagi kita akan menjadi satu keluarga.... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 26, 27

22 February 2012 
Kategori: Novel

20,813 bacaan 34 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 26 Aril menghulurkan sehelai tuala pada Aina. Dia terkejut apabila mendapat panggilan dari Aina. Nada suaranya seperti dalam kesusahan. Lebih memeranjatkan lagi apabila melihat Aina yang sedang berdiri di tepi jalan dalam keadaan basah kuyup seorang diri. Sepanjang perjalanan, Aina hanya mendiamkan diri. ‘Thanks!” Aina mengambil tuala itu. Tudung ditanggalkan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 24, 25

13 February 2012 
Kategori: Novel

20,090 bacaan 36 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 24 Dahi Zetty berkerut melihat Sofea tersenyum lebar sebaik sahaja kakinya melangkah masuk ke dalam rumah. Zetty hairan. “happy nampak!” “Mestilah.” ‘Ada sesuatu yang berlaku ke?” Zetty ingin tahu. Sofea masih tersenyum lebar. “Langkah pertama aku telah berjaya.”Hari ini dia sangat gembira. Langkah... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 23

20 January 2012 
Kategori: Novel

21,745 bacaan 28 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 23 Haikal memerhati gerak-geri Aina yang sedang meletakkan nasi di dalam pinggan Tengku Fauziah. Haikal melihat wajah Aina yang selamba seolah-olah tiada apa-apa yang telah terjadi. Sudah dua hari, Aina tidak bercakap dengannya malah Aina juga tidak datang ke pejabat. Aishah benar-benar marah pada aku. Haikal rimas apabila dilayan dingin oleh Aina. Haikal tidak sedar... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 22

2 January 2012 
Kategori: Novel

20,477 bacaan 26 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 22 Haikal melangkah keluar dari lif. Fikirannya masih memikirkan apa yang diberitahu oleh nenek semalam. Aishah pulang ke kampung kerana ada masalah keluarga. Boleh percaya ke? Atau pun dia keluar dengan teman lelakinya? Haikal membuat mimic muka. Nak jumpa kekasih hati?Pelbagai alasan diberi. Ada masalah keluarga! Huh, aku tak percaya. “Haikal” ... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 19, 20, 21

19 December 2011 
Kategori: Novel

24,008 bacaan 25 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 19 Rina mendongakkan kepalanya perlahan-lahan.Dia tidak percaya dengan apa yang berada di depan matanya. Matanya tidak berkelip-kelip. Dia tergamam dengan rekabentuk banglo mewah itu. Besarnya. Lebih besar dari rumah nenek. Ini dah 5 kali ganda. Rina berpaling. “Betul ke ini rumah you?” “This is not my house. Ini rumah datuk I.” jawab Aril. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 16, 17, 18

4 December 2011 
Kategori: Novel

22,812 bacaan 30 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 16 Haikal merenung beberapa ekor ikan emas yang sedang berenang di dalam aquariam yang terletak di lobby hotel. Apa yang berlaku tadi begitu segar di dalam mindanya. Apa yang aku lihat dan dengar tadi benar-benar di luar jangkaan. Semasa dia sedang mencari Aina, dia terserempak dengan Aina yang sedang berbual dengan pelancong dari Korea yang tinggal di hotel miliknya. Matanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 13, 14, 15

24 November 2011 
Kategori: Novel

26,092 bacaan 27 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 13 “Mak Mah!” jerit Aina. Dia berlari mendapatkan Mak Mah. Sudah lama dia tidak berjumpa dengan Mak Mah. Mak Mah yang sedang menyiram pokok bunga terkejut dengan jeritan Aina. Dia mengamati wajah wanita itu. Cermin matanya dibetulkan. “Aina!” Senyuman lebar terukir di bibirnya. Penampilan Aina berbeza menyukarkan Mak Mah mengenali dirinya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 11, 12

11 November 2011 
Kategori: Novel

23,994 bacaan 34 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 11 Aina mengurut kakinya. Inilah akibat mengikut Haikal membeli belah. Seluruh kedai di pusat membeli belah dimasuki oleh Haikal. Ada saja barang yang dibelinya. Aku ni dijadikan sebagai mesin pengangkut. Membawa barang yang dibelinya dan mengekorinya dari belakang. Ahhh…ikut hati, mahu saja aku lempar beg-beg itu tetapi aku ni baik hati. Bertolak-ansur. Perlahan-lahan... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 10

2 November 2011 
Kategori: Novel

22,139 bacaan 16 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 10 Rina ketawa kuat apabila mendengar keseluruhan cerita dari Aina. Air matanya mengalir kerana ketawa tidak berhenti-henti. Dia dapat membayangkan bagaimana keadaan Haikal. “Hish…jangan kuat sangat nanti, dia dengar.” Aina memberi isyarat agar Rina memperlahan ketawanya. Aina melihat ke arah bilik Haikal. Dia bimbang jika Haikal keluar. Rina menganggukkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 9

19 October 2011 
Kategori: Novel

22,308 bacaan 23 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 9 Haikal menjeling pada wanita yang berdiri di hadapannya. Apa dia nak lagi? Merosakkan mood aku saja. Haikal menutup kasar majalah yang dibacanya. “Kau nak apa, hah?” soal Haikal dengan kasar. Kehadiran wanita ini sering mengundang kemarahannya. Sakit hati apabila mengingatkan kembali apa yang berlaku. “Saya bawa susu untuk tuan.” Jawab Aina... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 8

12 October 2011 
Kategori: Novel

21,551 bacaan 27 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 8 Haikal memegang perutnya yang asyik meragam. Dah beberapa kali perutnya berbunyi. Selama ini jika dia lapar, dia akan makan stok makanan yang disembunyikan selama ini. Disebabkan oleh orang gaji baru tu, aku terpaksa berlapar. Aishah! Namanya Aishah. Dengar nama saja, dah buat aku meluat. Sudah dua hari aku tak makan. Ahhh…laparnya. Haikal melihat jam dinding yang menghiasi... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 7

5 October 2011 
Kategori: Novel

20,632 bacaan 14 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 7 Aril tersenyum melihat no telefon yang tertera di skrin telefon Samsung miliknya. Dah lama dia menanti panggilan itu. “Assalammualaikum.” “Waalaikummussalam. Abang sihat ?” soal Aina. Dia melirik matanya ke kiri dan kanan. Dia berdiri di sebalik pokok rambutan yang terletak jauh di belakang rumah Tengku Fauziah. Dia bimbang ada orang akan... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 6

28 September 2011 
Kategori: Novel

20,182 bacaan 18 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 6 Aina melihat kunci yang berada di tangannya. Aina cuba memulas symbol pintu bilik. Berkunci! Patutlah Murni beri aku kunci ni. Aina mengetuk pintu bilik itu namun tiada apa-apa tindakbalas pun. Aina mengetuk sekali lagi. “Tuan Haikal, saya ada bawakan sarapan. Tuan bukalah pintu.” Kata Aina. Beberapa minit dia menunggu namun pintu bilik itu masih tertutup... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 5

22 September 2011 
Kategori: Novel

19,063 bacaan 7 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 5 Tan Sri Syed Abu Bakar merenung wanita yang berdiri di hadapannya dari atas hingga ke bawah. Pandangannya beralih pada Mawar yang berdiri di sebelah wanita itu dengan senyuman yang terukir di bibirnya. Siapa pula budak perempuan yang Mawar bawa balik ni? Ini manusia ke? Pasti ni wanita baru yang ingin diperkenalkan pada Aril. Kasihan Aril. Pelik! Wanita macam ini Mawar... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 4

14 September 2011 
Kategori: Novel

18,850 bacaan 11 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 4 Tengku Fauziah memerhati gelagat beberapa orang budak lelaki yang sedang bermain bola sepak di padang Rumah Anak-Anak Yatim Sri Harapan. Dia tersenyum melihat gelagat mereka. Rasa terhibur sedikit. “Nenek!” tegur Rina. Dia bersalam dan terus duduk di sebelah Tengku Fauziah. “Nenek mengganggu Rin ke?” soal Tengku Fauziah. Kedatangannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 3

7 September 2011 
Kategori: Novel

21,587 bacaan 6 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 3 Tan Sri Syed Abu Bakar dan Aril saling memandang antara satu sama lain apabila perjalanan mereka dihalang semasa ingin melangkah keluar dari rumah agam yang tersergam indah itu. Dahi Tan Sri Syed Abu Bakar berkerut. “Nak ke mana?” soal Datin Sharifah Mawar. Wajahnya serius menatap wajah mereka berdua. “Masjid” jawab Aril dengan ringkas. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Orang Gajiku 2

23 August 2011 
Kategori: Novel

29,840 bacaan 7 Ulasan

Oleh : azimahlily BAB 2 Tengku Fazira mengeluh sebaik sahaja tiba di depan pintu bilik Haikal. Semalaman Haikal tidak keluar dari biliknya malah makanan juga tidak dijamahnya. Jika keadaan ini berterusan, Haikal akan jatuh sakit. Semalaman dia tidak dapat memlelapkan mata apabila memikirkan keadaan Haikal. Hatinya sedih melihat keadaan Haikal sekarang ini. Simbol pintu dipulas tetapi berkunci.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212