Cerpen : Payung Merah Dia

23 June 2016 
Kategori: Cerpen

Oleh: SILENCER PAYUNG MERAH DIA DALAM dunia ni, memang banyak ragamnya. Bak kata orang tua lah, banyak orang banyak ragamnya. Jadi, tak hairanlah kalau wujud manusia pelik. Dengan budak hipster, budak raver bagai lah.. Haihlah.. Apa nak jadi? Tapi, aku tak kisah sangat. Dah sebab, mereka tak kacau aku.. Aku pun tak kacau depa. Jadi, apa adahal? Tapi, di suatu hari… “Aduh..” rasa pijar muka aku.... [Teruskan bacaan]

Novel : Lakaran Bahagia 3

13 January 2015 
Kategori: Novel

Oleh :SILENCER Bab 3 SUASANA pagi itu seperti biasa, nyaring. Kalah akademi fantasi. Berbagai-bagai lagu ada. Lagu versi rock ada, lagu versi dangdut ada, lagu versi balada ada.. Macam-macamlah. Sibuk betul diaorang ni nak duk promote ikan masing-masing. Huh. Bosanlah. Wardina menggeleng sahaja dengan keletah diri sendiri. Hari ini, dirinya sendiri tak menang tangan nak layan pelanggan inilah, itulah.... [Teruskan bacaan]

Novel : Lakaran Bahagia 2

23 December 2014 
Kategori: Novel

Oleh :SILENCER Bab 2 PAGI-PAGI buta lagi, Wardina sudah bersiap-siap. Puas dirinya menilik itu dan ini. Habis segala mak nenek di wajahnya dibelek. Mana yang dirasakannya kurang, akan dilakukan sesuatu agar dirinya dapat tampil dengan sempurna. Dia mahu menjemput suaminya dari laut! Argh! Girang sungguh rasa hati. Tidak sabar pun ada. Bila teringatkan tentang hal semalam dirinya rasa begitu bersalah.... [Teruskan bacaan]

Novel : Lakaran Bahagia 1

2 December 2014 
Kategori: Novel

Oleh :SILENCER Prolog “PERGI kau!! Pergi! Pergi!” halau suara itu. Nyaring! Sama nyaringnya dengan gegaran guruh yang membadai teratak villa rumah mereka. Wardina ditolak jauh-jauh. Terduduk wanita itu sambil menangis teresak-esak. Merangkak dirinya mendapatkan Khalid kembali. “Ayah. Jangan buat macam ni, pada Ina. Jangan buat macam ni, ayah. Ayah tak kesiankan, Ina ke?” Rayu Wardina. Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 11

24 July 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 11 JAKET yang tersarung di tubuh Airish semakin dikemaskan.. Sarung tangannya juga turut dikemaskan.. Afiqa yang baru sahaja keluar membuntang memandang Airish di hadapannya.. “Naik..” arah Airish mendatar sahaja.. “Kita nak naik ni?” “Kenapa?” soal Airish hairan.. Matanya sempat membelek pada Motorsikal jenama AFZ itu.. Kenapa? Ada masalah ke? Afiqa menjeling geram... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 10

10 July 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 10 “FINALLY, we’re in Phuket!!” Airish mendepakan tangannya seluas mungkin.. Ceh!! Buat gaya macam dekat pantai aje.. Ni baru dekat airport.. Fuh!! Kalah perangai aku.. “Buat malu orang aje.. Perangai tak serupa artis.. Macam tak pernah jejak kat tanah Thailand ni?” “Tak!” sepatah Airish menuturkan kata.. “Oh.. Tak ingat.. Berlakon di mana? Indonesia ya? Oh.. Patutlah..” “Patut... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 9

18 June 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 9 TUBUH Afiqa dihempas kasar atas katil.. Tangannya didepakan di atas katil.. Fikirannya jauh menerawang memikirkan sesuatu.. Bunyi beep daripada handphonenya menyentakkan Afiqa.. Tas tangan dibuka.. Seisi beg itu digeledahnya, mencari Nokia C3 miliknya.. Setelah, handphonenya beraya dijumpai, terus ditilik skrin itu.. 3 missed call, and 3 message? Ruangan log dibuka.. Rina? Kemudian,... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 8

4 June 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 8 MAJLIS untuk bahagian sebelah papa Airish berlangsung dengan meriahnya di King Ballroom, Hotel Sri Impiana. Majlis gilang gemilang ini dilangsungkan kerana mahu membersihkan nama Airish jua, sekaligus memberi tanggapan yang baik pada staff Suria Holdings terhadap anak sulung Tengku Syahir ini.. Namun, tetap juga ada artis yang diundang ke mari disebabkan ada antara mereka yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 7

29 May 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 7 “FOR the bride today, any congratulatory message?” riuh rendah kawasan luar hotel itu.. Wartawan cukup memenuhi bahagian luar untuk menemu ramah setiap artis di situ.. “Airish, just wanna say congratulations! Finnally you got married before me..” -Zizan Razak- ujarnya gembira atas kejayaan rakannya.. “Buat Airish, good luck menempuhi alam dunia baru.. I’m totally happy... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 6

20 May 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 6 LISA MASA SILAM SAYA?? –AIRISH- Lama Afiqa merenung akhbar HARIAN PANAS tentang berita susulan mengenai dirinya dan Airish yang akan melangsungkan pernikahan mereka lebih kurang hanya tinggal seminggu sahaja lagi.. Tidak sangka pula, begini akan kisahnya.. Sunggu mengerikan, langsung tidak terlintas di benaknya akan bersuamikan seorang artis nanti.. Mana mungkin.. Novelis,... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 5

7 May 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 5 AIRISH mundar mandir di ruangan kamarnya.. Tak mahu keluar dari kamar, bimbang akan bertembung pandang dengan papanya pula.. Mahu keluar, sudah tentu dia akan menjadi tumpuan mana-mana akhbar nanti.. Pasti, dia diburu.. Kamarnya terasa sunyi daripada deringan iPhonenya.. Resah sekali dudukannya.. Sekejap dia duduk di sofa, sekejap beralih ke beranda, sekejap menelentang atas katil..... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 4

17 April 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 4 “TENGKU AIRISH SHAH!! Have you gone mad? There are so many eyes there!!” membulat mata Datuk Tengku Syahir mencerlung pada Tengku Airish Shah.. Merah matanya menahan amarah yang membuak-buak dalam jiwa.. Tongkat di tangannya digunakan dengan menolak-nolak tubuh Airish yang berdiri tidak jauh daripadanya. Mama Airish, Datin Fariza hanya memandang.. Tidak berani melawan bicara... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 3 HULURAN tangan Afiqa disambut dengan sebal oleh Airish.. Matanya tajam merenung wajah Afiqa yang langsung tidak menunjukkan sebarang reaksi bersalah dengan apa yang terjadi. “Jom.. Ikut saya..” ajak Afiqa.. Airish tercengang.. Berani betul dia ni! Namun, langkahnya tetap diiukut menuju ke arah air laut itu.. Afiqa pantas, menyauk sedikit air laut itu dan disapukan ke arah... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 2

18 March 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 2 “RINA.. Kau bawak laptop, tak?” tenang Afiqa menyoal. “Laptop?” wajah Katrina berubah.. Serba salah gadis muda itu. Afiqa yang melihat tingkah aneh rakannya bergerak ke hadapan sedikit.. “Rina..” “Yess..” “Don’t tell me that…” ayatnya dibiarkan bergantung. Wajah Katrina yang pucat sedikit sudah memberikan gambaran padanya akan apa yang sebenarnya berlaku.. “Why... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 1

10 March 2014 
Kategori: Novel

Oleh : SILENCER Bab 1 “NAH!!” Afiqa menghulurkan sehelai tisu kepada Katrina.. Air mata merembes laju menuruni lekuk pipi gadis itu.. Afiqa yang melihatnya sekadar menggeleng. “Sudah-sudahlah tu, Rina oii.. Tak guna kau menangis sebab lelaki tak guna tu!” nada suara Afiqa sedikit meninggi.. Menzahirkan rasa geramnya.. Katrina menjeling tajam pada Afiqa.. Bahu rakannya ditumbuk halus.. “Aduh!... [Teruskan bacaan]