Top 5 CARTA BESTSELLER Novel di MPH – 8/6/2012

23 June 2012 
Kategori: Info Terkini, Menarik Di Sini

41,481 bacaan 25 Ulasan

Top 5 CARTA BESTSELLER Novel di MPH – sedutan akhbar Berita Harian, jumaat – 8/6/2012 1. Suami Aku Ustaz – Hannah Dhaniyah ( Karyaseni ) 2. Sebenarnya, Saya isteri dia – Zura Asyfar ( Karyaseni ) 3. Sunan Musafir – Ramlee Awang Murshid ( Alaf 21 ) 4. Seindah Sakura- Liza Zahira ( Alaf 21 ) 5. Kejora Di Langit Cinta – Anis Ayuni ( Alaf 21 ) Tahniah kepada penulis... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?!

5 April 2012 
Kategori: Novel

13,496 bacaan Catat Ulasan

Oleh : aku_dia Novel ini di jangka di terbitkan pada Pertengahan bulan April/2012. teruskan menyokong novel ini apabila terbit di pasaran. Terbitan KARYASENI.  Read More →

Cerpen : Suami Aku Ustaz?! [Raya]

5 September 2011 
Kategori: Cerpen

84,423 bacaan 119 Ulasan

Oleh : aku_dia Dahulu… Jumaat “Perjalanan jauh tak ku rasa, kerna hatiku melonjak sama…” Rancak aku mengalunkan sekali lagu yang sedang berkumandang di radio. Mak dengan ayah hanya mampu tersenyum melihatkan kelaku aku. Seronoknya balik raya! Kat kampung ramai kawan. Pak Ngah, Mak Lang, Mak Usu yang belajar dekat Indonesia pun balik. Yes! “Kita singgah rehat dekat Pagoh sekejap... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 25

14 May 2011 
Kategori: Novel

87,035 bacaan 260 Ulasan

Oleh : aku_dia Aku baring golek-golek atas katil macam orang dah habis sekolah. Sepatutnya, orang yang nak ambil SPM ni, kena belajar. Ini aku punya relaks, macamlah soalan SPM tu aku yang buat. Walhal, trial boleh dikira dengan jari je berapa bulan lagi. Eh? Ke berapa minggu? Jangan hari sudahlah. Memang sengaja gali lubang kubur namanya. Walaupun trial je, tapi kalau trial pun tak boleh buat, SPM... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 24

7 May 2011 
Kategori: Novel

53,668 bacaan 44 Ulasan

Oleh : aku_dia Aku bangun bila jam menunjukkan dah nak masuk pukul lima setengah. Makin aku baring, ada yang tertidur atas katil ni. Aku ni bukannya boleh percaya sangat. Sedangkan nak tunggu Isyak lepas mengaji pun boleh terlelap, ini pulak memang dah sedap-sedap baring atas katil. Lagilah senang je mata ni nak tertutup. Sebelum mengambil wudhu’, aku terus salin baju sekolah aku. Selesa sikit nak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 23

30 April 2011 
Kategori: Novel

52,472 bacaan 52 Ulasan

Oleh : aku_dia 23 Aku menekan remote Astro untuk menukar ke channel lain. Tak sampai seminit tengok, aku tekan sekali lagi untuk menukar ke channel lain. Setelah buat benda sama lebih sepuluh kali, akhirnya button merah aku tekan. Terus skrin TV yang tadinya bercahaya kembali gelap. Aku menyandarkan badan ke kerusi malas. Jam di dinding aku jeling. Baru pukul sepuluh malam. Baru sejam Abang Hafiz... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 22

23 April 2011 
Kategori: Novel

50,894 bacaan 45 Ulasan

Oleh : aku_dia 22 “Ustaz, saya pernah terdengar perkataan baitul muslim. Boleh Ustaz explain tak apa maksud dia?” Nisa tiba-tiba bersuara. “Oh! Nisa dah tak sabar nak kahwin!”Budak lelaki dah sakat mengusik. Aku tengok Nisa dah tersipu-sipu. Segan agaknya. Tak faham aku kenapa budak-budak ni excited sangat dengan perkataan kahwin ni. Abang Hafiz aku tengok dah menggeleng kepala... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 21

15 April 2011 
Kategori: Novel

53,049 bacaan 55 Ulasan

Oleh : aku_dia Mata yang kelat aku pejam kelipkan dua tiga kali. Mengantuknya! Malam tadi sempat aku melayan cerita Full House dua tiga episod sebelum tidur. Bila Abang Hafiz tanya dah siap kerja sekolah ke belum, aku angguk je. Iyalah, petang tadi kan aku balun siapkan sambil mata tengok televisyen. Janji siap. Drama Korea yang aku dapat, semuanya Joe yang bagi. Kesian betul aku ni. Orang lain dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 20

8 April 2011 
Kategori: Novel

54,055 bacaan 49 Ulasan

Oleh : aku_dia Sebaik sahaja masuk ke dalam kereta, Abang Hafiz hanya menghidupkan enjin kereta tanpa menunjukkan tanda nak bergerak balik ke rumah. Aku duduk di sebelah dia hanya mematungkan diri. Dia ni, nak tunggu pegawai Jabatan Agama Islam datang ke apa? Tapi Alisa, kan sekarang korang tengah-tengah alam ni. Bukannya kau berdua dengan Ustaz ni dekat hutan lipur! Iyelah. Walaupun sekarang dekat... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 18, 19

1 April 2011 
Kategori: Novel

58,553 bacaan 43 Ulasan

Oleh : aku_dia Jarum jam belum pun menunjukkan ke angka sepuluh aku dah keluar rumah. Semalam sebelum tidur, awal-awal dah minta izin dengan Abang Hafiz nak pergi rumah Wati. Payah betul mana pergi nak kena minta izin semua ni. Dulu masa aku duduk dengan mak dan ayah, selamba je aku keluar mana nak. Abang Hafiz yang memang tiba-tiba jadi tak banyak cakap sekarang hanya mengangguk bila aku bertanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 16, 17

23 March 2011 
Kategori: Novel

39,563 bacaan 29 Ulasan

Oleh : aku_dia Aku melangkah masuk ke dalam kelas lebih awal daripada hari-hari biasa. Sampai awal pun sebab bergerak sekali dengan Ustaz tu. Dia yang berkeras sangat nak hantar dan ambil aku dari sekolah. Mujurlah sampai sekolah tadi, tak ada yang perasan aku naik kereta dengan Ustaz. Itu pun aku yang beriya-iya memujuk dia suruh turunkan jauh sedikit daripada perkarangan sekolah. Huh! Kalau aku naik... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 14, 15

3 March 2011 
Kategori: Novel

62,782 bacaan 75 Ulasan

Oleh : aku_dia Belum sempat kedua-dua belah kaki jejak ke tanah, Abang Hafiz dah ada dekat sebelah aku dengan payung ditangan. Aku keluar daripada kereta tanpa mengeluarkan sepatah kata. Baru hendak mula berjalan, aku terasa nak tersungkur bila kaki kiri tak boleh langsung nak tampung berat badan. Laju aku berpaut dekat Abang Hafiz. Tak lama lepas tu, aku terasa ada tangan dekat pinggang. Spontan terasa... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 13, 14

24 February 2011 
Kategori: Novel

54,128 bacaan 52 Ulasan

Oleh : aku_dia Aku tengok jam, lagi sepuluh minit nak pukul 2. Kelas tambahan start pukul 2 tepat. Tadi dah makan mee sup dekat kantin sekolah. Mee sup yang tak seberapa nak sup. Air masak campur ajinomoto je yang aku rasa. Jadilah untuk alas perut sampai habis kelas petang pukul lima nanti. Telekung aku lipat kemas sebelum aku letak dekat almari. “Jom?” Aku mengajak Wati setia menunggu... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 11, 12

16 February 2011 
Kategori: Novel

62,598 bacaan 59 Ulasan

Oleh : aku_dia “Banyakkan jelah bersabar, Fiz…” Aku terdengar Umi bercakap dengan Abang Hafiz masa aku nak cari ustaz aku tu dekat dapur. Bila terdengar je Umi cakap macam tu, terhenti terus langkah aku. Telinga aku pasang, mahu mencuri dengar. “Insya Allah Umi…” Itu sahaja aku dengar Abang Hafiz membalas. Hai? Macam dah habis berborak je? Ah! Ruginya aku tak datang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 9, 10

9 February 2011 
Kategori: Novel

58,683 bacaan 55 Ulasan

Oleh : aku_dia Abang Hafiz bangkit untuk mengambil Al-Quran di rak. Aku duduk je diam tengok dia ambil. Walhal dalam hati punyalah meronta-ronta menolak. Argh! Sungguh aku tak ada jiwa nak membaca depan dia inilah. Ok, itu satu hal. Satu lagi, aku sebenarnya tak nak baca dekat rumah Umi ni. Seganlah kalau Umi dengan Walid dengar aku mengaji. Mesti banyak salah. Amboi, Alisa? Depan orang tahu malu.... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 7, 8

2 February 2011 
Kategori: Novel

64,295 bacaan 49 Ulasan

Oleh : aku_dia “Abang, hujung minggu ni tak nak pergi mana-mana ke?” Aku buat baik je bila nak tanya tang berjalan. “Balik rumah Umi lah. Kan, Isnin ni raya Haji? Boleh tolong apa yang patut dekat sana. Kalau tak silap, Umi cakap Abang Ipin dengan Kak Suraya pun balik sini raya ni,” jawab Abang Hafiz tanpa mengangkat muka. Aku menghela nafas perlahan. Rasa nak je ajak dia ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 5, 6

25 January 2011 
Kategori: Novel

66,823 bacaan 66 Ulasan

Oleh : aku_dia 5 “Alisa?” Aku mengetap gigi. “Ingkar atau derhaka?” jawabku. “Kalau isteri nusyuz pulak macam mana?” dia dah tukar soalan lain. Ngee… aku jeling je dekat Abang Hafiz. “Isteri yang tak ikut cakap suami tanpa sebab,” jawabku geram. “Contohnya?” Mata aku membulat tengok Abang Hafiz. Agak-agaklah pun kalau nak attack aku.... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 3, 4

18 January 2011 
Kategori: Novel

65,223 bacaan 49 Ulasan

Oleh : aku_dia Rutin harian aku berubah sikit lepas Abang Hafiz wujud dalam hidup aku selain sebagai seorang abang sepupu dan ustaz aku. Dia pindah masuk rumah ni duduk sekali dengan aku. Mula aku bising jugak cakap tak payah sebab risau kalau tiba-tiba si Joe atau Wati datang bertandang tanpa diundang pula. Mesti ada jadi gossip Ustaz Hafiz dekat rumah Nur Alisa, berduaan. Isk! Sekarang ni, setiap... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 2

10 January 2011 
Kategori: Novel

64,293 bacaan 37 Ulasan

Oleh : aku_dia Hari ni hari Selasa. Lepas perhimpunan pagi dalam 5 minit untuk bacaan doa, subjek pertama yang aku kena tempuh Pendidikan Islam. Aku menarik nafas dalam-dalam. Bagi semangat kat diri sendiri untuk menempuh hari yang baru ini. Apatah lagi bila dipagi hari kena menghadap muka Abang Hafiz a.k.a. Ustaz Hafiz. Lagi-lagi lepas apa yang mak dengan ayah cakap malam tadi. Insomnia terus aku. “Oit!”... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 1

3 January 2011 
Kategori: Novel

82,297 bacaan 46 Ulasan

Oleh : aku_dia “Mak dengan ayah dah bincang dengan Mak Long dengan Pak Long.” Baru aku nak menyuap nasi ke dalam mulut, mak dah mulakan intro yang tak berapa sedap nak di dengar. “Bincang apa mak?” Sengaja aku menyoal bagaikan tidak tahu apa-apa. Walhal aku ada terdengar mak dengan ayah berbual masa dekat ruang tamu minggu lepas. “Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11