Novel : Suamiku Gangster 24

12 April 2013 
Kategori: Novel

3,270 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 24 Dengan sisa tenaga yang ada, dia terus berlari dan berlari demi menyelamatkan diri. Sungguh bengang dan memang buat sakit hati. Debaran ini ditanggung sendiri. Dia nekad dan dia takkan benarkan sesiapa lagi menyentuh tubuhnya. Dia tak rela dan dia takkan menyerahkan dirinya semudah itu kepada lelaki yang sungguh tak berhati perut. Langkah tiba di jurang sungai. Otaknya tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 23

5 April 2013 
Kategori: Novel

3,250 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 23 Muka merah padam tambah lagi hati bimbang. Haris datang sini bikin hatinya rasa tidak tenang. Apa hal ni? Sungguh tidak selesa. Bukan memulaukan kawan sendiri tapi jika Haris berada di sini maka kedamaian selama lima bulan akan lenyap begitu sahaja. Haris mungkin lupa bagaimana keruhnya jiwa seorang kawan dihambat ketakutan. Pembunuhan demi pembunuhan. Ayob fikir Haris benar-benar... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 22

29 March 2013 
Kategori: Novel

3,077 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 22 Pasu di hadapan matanya rasa hendak dipecahkan sahaja demi melepaskan amukan yang tak berkesudahan tapi sekiranya rasa geram itu dilepaskan pada pasu bunga tiada faedahnya. Bukan best pun dapat pecahkan pasu bunga. Kalau pecahkan muka orang baru syok, baru ada fight! Eleh, ikut hati mati, kalau ikut rasa binasa, takkan dia tak ingat peristiwa lima bulan lepas di mana dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 21

22 March 2013 
Kategori: Novel

2,871 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 21 Tiada sedikitpun perasaan kasihan atau simpati dipamerkan Haris setelah pembunuhan berlaku. Biarkan! Biar tahu rasa kerana semua ini salah ayah Shafika yang sesuka hati mengambil tindakan sendiri. Kenapa ayah aku yang patut menjadi mangsa? Bukannya aku tak tahu rahsia besar Encik Baharudin! Haris merengus geram meskipun orang yang dimaksudkannya itu telah mati. Badan Haris... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 20

12 March 2013 
Kategori: Novel

3,359 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 20 Malam jadi dingin bila embun pagi mula menitis, jiwang karat dan sentimental berlagu dalam jiwa Ayob. Hibanya hati teman tu bila si kawan pula jadi tak tentu arah. Apa nak jadi ni? Parah dan terluka, balik ke Malaysia lain jadinya. Aduhai! “Kau jiwang karat depan ni apahal bro? Kau nak salahkan aku ke? Jangan fikir lagi la, ambik ni aku beli makanan buat sahur esok.” “Kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 19

4 March 2013 
Kategori: Novel

1,548 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 19 Papa! Lepaskan Fika! Hanya itu sahaja rayuan yang selalu terpacul dari mulut Shafika yang tidak suka dikurung di dalam bilik seperti itu. Dari siang sampai ke malam dia menyepi di situ. Makan malam belum dibawa untuknya. Perutnya sudah mula berkeroncong. Baru sebentar tadi dia mendengar pengumuman di kaca televisyen ‘Esok puas’ Bulan Ramadan sudah tiba dalam sekelip... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 18

21 February 2013 
Kategori: Novel

2,684 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 18 “Dah bermacam-macam hal berlaku ni. Aku bengang! Kau tak nampak ke aku tengah bengang ni?!” Haris mengenggam penumbuk. Ke mana halanya hendak dilepaskan tumbukan itu? Geram sungguh nampaknya tu. Ayob pula berkerut dahi, tahulah tengah bengang tapi tak boleh tenang sikit? Ayob rasa tak sedap hati melihat wajah Haris yang kemerah-merahan. “Kau cool boleh tak? Aku ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 17

5 February 2013 
Kategori: Novel

3,116 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 17 Tak boleh nak fikir apa pun sekarang ni kerana keresahan dan kebimbangan menghantui diri. Ayob panik. Pada raut wajahnya tertera seribu satu macam penyesalan namun cuba bertenang. Haris di sisi terus memandu. Ayob sakit hati kerana keretanya rosak teruk tapi masih boleh dipandu. Bangsat! Ayob marah dalam hati angkara mereka yang durjana. “Apa semua ni Haris? Aku tak jangka... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 16

11 January 2013 
Kategori: Novel

2,785 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 16 Daun pintu dibuka perlahan. Dia sedang nyenyak tidur gara-gara kelesuan. Hidupnya dipenjara. Segalanya bagaikan sepi. Sama ada di luar negara mahupun di sini ia menjadi sama sahaja kerana dia dikurung sepi di dalam bilik sahaja. Makan dan minum diberi, mandi sendiri sedia maklum kerana bilik mandi memang dah ada di dalam biliknya. Hendak lari keluar tingkap langsung tiada... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 15

3 January 2013 
Kategori: Novel

2,716 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 15 Haris melangkah perlahan bersama perasaan yang agak terkilan dan sedih melihat situasi perempuan yang ditemuinya itu. Dia terpaksa meminta bantuan dengan cara yang keras untuk membantu perempuan itu. Dia sedih melihat keadaan bekas kekasihnya menjadi sedemikian rupa. Mengapa sanggup mereka aniaya Intan sampai begitu sekali? Dendamnya membuak-buak. “Janganlah kau kacau... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 14

16 December 2012 
Kategori: Novel

1,790 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 13 Lama sungguh dia menunggu. Janji pukul sembilan tapi waktu sekarang belum sampai lagi. Berkali-kali Haris menjengah jam pada pergelangan tangannya. Sesekalid ia mengeluh. Lembap pulak mamat ni. Sengal betul. Dia tak sedap hati. Seperti ada yang kurang senang menyerang jiwanya. Hatinya pula langsung tak tenang. Terasa diperhatikan sahaja. Dia menoleh ke kiri dan kanan cuba... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 13

3 December 2012 
Kategori: Novel

1,637 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 13 Lama sungguh dia menunggu. Janji pukul sembilan tapi waktu sekarang belum sampai lagi. Berkali-kali Haris menjengah jam pada pergelangan tangannya. Sesekalid ia mengeluh. Lembap pulak mamat ni. Sengal betul. Dia tak sedap hati. Seperti ada yang kurang senang menyerang jiwanya. Hatinya pula langsung tak tenang. Terasa diperhatikan sahaja. Dia menoleh ke kiri dan kanan cuba... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 12

22 November 2012 
Kategori: Novel

2,393 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 12 Apa nak buat dengan hal itu? Fikir Shafika seharusnya dihapuskan sahaja perkara dusta? Shafika memandang mudah dengan keadaan itu. Tidak tahu ke Shafika bahawa membuktikan kebenaran itu adalah perkara yang tak mudah? Kebenaran selalu tewas di awalnya tetapi untuk sampai ke penghujungnya memerlukan pengorbanan yang sangat dahsyat maka Shafika mesti berkorban. Dia wajib mengorbankan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 11

9 November 2012 
Kategori: Novel

2,663 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 11 “Kenapa kau ambil benda-benda tu?! Cakap! Siapa yang buat kau jadi macam ni?!” “Jangan kacau I boleh tak, you pergi mampus lah.” “Intan!” “Pergilah. I ni dah tak suci. I kotor. I jijik. Pergi! Jangan ganggu hidup I lagi.” Ucap Intan yang berkeadaan mabuk dan khayal. Haris kecewa dengan apa yang berlaku. Sungguh sakit hatinya mengenangkan keadaan Intan. Hubungan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 10

1 November 2012 
Kategori: Novel

2,054 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 10 “Dengar sini baik-baik bhai! Kalau lu tak boleh buat kerja, lebih baik gua pancung je kepala lu.” Leher lelaki ketiga dicekik. Hampir lemas dibuatnya. “Kepala gua dah lama kena pancung bro.” “Lu jangan nak main samak dengan gua!” “Bro.. relaks bro…” lelaki kedua menghalang Mael Lambung dari terus melanyak lelaki ketiga itu. Gara-gara kebodohan lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 9

19 October 2012 
Kategori: Novel

3,187 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 9 “Wanie… tolong buka pintu ni. Aku minta maaf okey pasal semalam dan hari ni.” “Kau jangan mintak maaf dengan aku. Lebih baik kau minta maaf dengan diri kau sendiri dan juga terhadap Haris.” Wanie tidak mahu membuka pintu untuk Shafika. Shafika yang berada di luar mengentuk pintu itu berulang kali. Dia berharap Wanie membuka pintu bilik itu. Dia tak senang duduk... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 8

12 October 2012 
Kategori: Novel

3,109 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 8 “Hai Fika…” Haris menyapa Shafika ketika Shafika melintas di hadapan Haris. Shafika nampak agak kelam kabut sahaja. Langkahnya sungguh laju seperti mengejar masa. Dia sudah lambat untuk ke kelas. Semua ni gara-gara dia bangun lewat. Wanie ke tandas dulu, maka dia diminta pergi dulu. Hari ni mereka ada kuiz yang perlu dia jawab. “Fika tunggu dulu.” Haris yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 7

4 October 2012 
Kategori: Novel

2,437 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 7 Wanie memegang sesuatu. Sesuatu yang telah dibuang oleh Shafika tanpa diselidik dulu isinya. Barangkali Shafika tak sempat membacanya. Oleh sebab itu Wanie cuba memujuk Shafika supaya jangan terlalu ikut emosi. Dari tadi lagi mereka tiba ke rumah tidak bertegur sapa. Shafika termenung di atas sofa seorang diri. Lalu Shafika dihampiri oleh Wanie. “Sudah-sudahlah tu buat... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 6

22 September 2012 
Kategori: Novel

2,848 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 6 Menyinga wajah Haris ketika ni. Bengang bukan main lagi. Rasa nak terbalikkan sahaja meja makan ni. Geram sungguh rasa di hati. Hilang sudah seleranya. Baru beberapa suap mi goreng Mamak disuapkan ke mulut tiba-tiba lain pula rasanya. Dia rasa loya dan hampir nak termuntah. Ayob memerhatikan sahaja. Dia takut nak tegur. Silap hari bulan Ayob pula kena tendang. Entah kenapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Gangster 5

12 September 2012 
Kategori: Novel

3,935 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 5 Menyinga wajah Haris ketika ni. Bengang bukan main lagi. Rasa nak terbalikkan sahaja meja makan ni. Geram sungguh rasa di hati. Hilang sudah seleranya. Baru beberapa suap mi goreng Mamak disuapkan ke mulut tiba-tiba lain pula rasanya. Dia rasa loya dan hampir nak termuntah. Ayob memerhatikan sahaja. Dia takut nak tegur. Silap hari bulan Ayob pula kena tendang. Entah kenapa... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212