Novel : Suamiku Paling Sweet 9

18 November 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Anjell Pukul lapan pagi baru aku bangun. Ni semua gara-gara tidur lambat semalam. Nasib baik bulan tengah mengambang sekarang ni. Tak adalah terlepas subuh aku pagi tadi. Kalau kat rumah sendiri memang boleh nak bangun tengah hari. Tapi ni rumah orang. Kena bangun awal! Kalau mama tahu ni, mati aku kena bebel. Aku cepat-cepat bersiap sebelum keluar. Masa aku keluar, hidung aku menangkap bau... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 8

17 November 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anjell Jam menunjukkan hampir satu pagi. Tak peliklah kalau rumah besar ni sunyi nak mati. Semua dah layan mimpi indah agaknya. Aku nak tidur. Tapi mata pula tak mengantuk. Golek sana. Pusing sini. Akhirnya aku bangun. Menjengah ke luar yang gelap gelita. Nasib baik aku ni bukan spesies yang takutkan gelap. Tapi kalau ada lipas merayap, memang menjerit satu rumahlah aku. Haha. Abang selalu jadikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 7

14 November 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Anjell Muka aku masam mengalahkan asid etanoik 10MOL. Kalau dipertandingkan dengan apa-apa yang masam di dalam dunia ni, rasanya aku tetap pemenangnya. Wajah mama, papa dan Abang Qairul diperhatikan. Aku bercekak pinggang. Tak aci sungguh! “Bukannya lama. Tiga hari aje,” kata papa lagi. “Waaa… Sayu… Hati ini makin sayu. Apalah nasib diriku dianaktirikan. Tak kupinta untuk lahir... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 6

12 November 2014 
Kategori: Novel

1 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anjell Kaki aku yang terseliuh sudah sembuh sepenuhnya. Tak sabar rasanya aku nak sambung jadi orang gaji di rumah Aunty Fatmah. Yang paling lega mestilah mak su. Mak su dah pening dah nak jaga Hafiy. Katanya nakal mengalahkan Abang Qairul masa kecil dulu. Haha. “Yey… Kakak datang.” Hafiy bersorak riang menyambut kedatangan aku. Rindu betul aku dengan Hafiy. Hafiy datang memeluk aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 5

11 November 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anjell Bab 5 Izz menghantar aku ke klinik terlebih dahulu untuk diperiksa. Puas aku menolak, dia pun puas memaksa. Akhirnya aku mengalah apabila Aunty Fatmah masuk campur. Aunty Fatmah pun membebel juga. Membebel sayang. Tapi bebelannya tak adalah sampai sepanjang kereta api macam mama. Apabila ke klinik, macam yang aku agak, aku cuma terseliuh kaki. Hafiy pun ikut sama. Nasib baik juga ada... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 4

4 November 2014 
Kategori: Novel

1 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Anjell BAB 4 “Hore… Boleh belajar panjat pokok. Cepatlah, kakak.” Hafiy semakin teruja. “Kejaplah… Kakak nak ready dulu. Pertama, nak panjat pokok, you must get ready.” Entah petua mana yang mengarut aku turunkan kepada Hafiy. Haha. “I’m ready. I’m ready.” Hafiy dah melompat-lompat kegembiraan. Aku membetul-betulkan tudung, baju dan seluar. Tak kena gayanya, mahu terselak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 3

31 October 2014 
Kategori: Novel

1 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Anjell BAB 3 Aku tenung kertas bersaiz A4 di atas meja studiku sambil mengetuk-ngetuk pen biru. Masa untuk menganalisis jadual kerja. 6.30 pagi – Sediakan breakfast. Yang ni memang aku dah dikecualikan sebab aku tak tidur situ. Aunty Fatmah dah cakap yang ni adalah tugasnya sendiri untuk sediakan keluarga dia makan. 8.00 pagi – Kemas bilik tidur. Kalau ada laundry, basuh dulu. Yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 2

30 October 2014 
Kategori: Novel

130 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Anjell BAB 2 APABILA tiga lawan satu. Macam nilah jadinya. Akhirnya aku kalah. Kemenangan mutlak jadi hak milik mama. Hish, tak puas hati betul aku dengan semua orang. Abang terutamanya. Boleh dia jadi pendakwa raya mama. Bukannya nak jadi peguam bela aku. Belot betul. Dua hari aku tak bercakap dengan dia. Geram. Papa boleh pula sebelahkan mama. Tahulah sayang mama. Kata hakim. Patutnya dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 1

29 October 2014 
Kategori: Novel

1,221 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Anjell Prolog “Aku terima nikahnya, Qisya Iris binti Khalid dengan mas kahwinnya sebanyak tiga ratus ringgit tunai.” Air mata aku hampir menitik apabila mendengar pengakuan suara garau itu. Bukan sebab gembira, jauh sekali bersyukur kerana semuanya berjalan dengan lancar. Tapi sebab aku benci! Aku sangat benci mendengar pengakuan dia. Sama macam aku benci ketika dia mengakui perkara yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 28

15 August 2013 
Kategori: Novel

14,177 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 28 Huh! Esok dah hari isnin. Malasnya aku! Bermula sudah kehidupanku yang sangat sibuk. Esok kena pergi kerja kat pejabat Izz. Tension betul! “Sya buat apa?” Izz tegur aku. Dia nampak aku khusyuk tenung laptop. Ingat aku tengok movie la tu! Tak pun sebagai salam nak join kalau-kalau aku tengok Running Man. Nak-nak aku nampak ketara benar betapa bosannya muka Izz malam... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 27

12 April 2013 
Kategori: Novel

16,289 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 27 Balik Shah Alam. Tapi kali ni balik rumah ibu dan papa Izz. Bila Izz ajak aku balik rumah orang tua dia, takut jugak aku. Sebabnya, aku pernah nak terajang Izz pada malam sejarah hitam tu depan mereka. Dan yang keduanya, sejak aku kahwin dengan Izz, mana pernah aku balik rumah mereka. Aku tak tahu persepsi dorang kat aku macam mana. Buatnya jadi drama Ibu Mertuaku depan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 26

5 April 2013 
Kategori: Novel

16,091 bacaan 19 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 26 Bunyi mesej masuk. Aku buka inbox untuk baca mesej yang baru masuk. Daripada Izz. Abg balik lambat ari ni. Abg keluar dgn Maya. Ad urgent meeting. Sorry x dpt bawa Sya keluar mkn.. Huh! Aku mendengus geram. Nasib je Blackberry tu tak mendarat kat dinding. Lebih-lebih lagi lepas nampak nama Maya. Nak jugak letak nama Maya. Boleh tak kalau aku nak balas balik, “Memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 25

29 March 2013 
Kategori: Novel

14,916 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 25 “Kakak ipar? Siapa kakak ipar?” Aku dengar suara Syuk. Dia pandang aku. Secara logiknya memang la Syuk akan pandang aku sebab Hakimi tegur kami berdua. Takkan Syuk kot? Mereka jumpa pun tak pernah. Ya tak? Aku macam biasa tetap tayang muka selamba. Macam tak dengar apa-apa je gayanya. Tayang muka takut terkantoi pun tak. Tapi yang pasti, aku tak sanggup nak pandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 24

22 March 2013 
Kategori: Novel

14,005 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 24 Malam tu, pukul sembilan malam barulah Izz dan Hafiy pulang ke rumah. Pukul sembilan malam kau. Keluar sebelum makan tengah hari, pulang malam? Sampai-sampai tanya nak makan malam kat mana pun, jawab nak makan kat luar? Wah.. seronok betul mereka berseronok tanpa aku. Mentang-mentang aku suruh keluar, memang keluar betul-betul ni. Ke Izz nak balas dendam? Masa mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 23

13 March 2013 
Kategori: Novel

16,279 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 23 Rasa macam ada sesuatu atas pinggangku. Tapi, aku hanya biarkan je sebab aku malas nak bukak mata. Terasa sangat selesa sehinggakan aku rasa malas sangat nak bangkit daripada katil yang empuk ni. Aku mengalih posisi tidurku. Daripada mengiring sebelah kiri, bertukar mengiring sebelah kanan. Terus peluk bantal peluk. Tapi.. kenapa pulak bantal peluk ni keras semacam. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 22

4 March 2013 
Kategori: Novel

6,180 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 22 Aku cuma diam bila doktor lelaki muda itu memeriksa kakiku. Doktor ni la yang rawat aku masa aku kena rompak hari tu. Tak sampai dua hari, dia nampak muka aku lagi. Sabar je ek, doktor sebab kena layan kerenah pesakit macam saya ni. Huhu.. Malu jugaklah aku kalau dia tahu kenapa aku datang kali kedua ni. Nasib baik Izz temankan aku. Takdelah nak segan sangat aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 22

4 March 2013 
Kategori: Novel

6,881 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 22 Aku cuma diam bila doktor lelaki muda itu memeriksa kakiku. Doktor ni la yang rawat aku masa aku kena rompak hari tu. Tak sampai dua hari, dia nampak muka aku lagi. Sabar je ek, doktor sebab kena layan kerenah pesakit macam saya ni. Huhu.. Malu jugaklah aku kalau dia tahu kenapa aku datang kali kedua ni. Nasib baik Izz temankan aku. Takdelah nak segan sangat aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 21

4 January 2013 
Kategori: Novel

13,995 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 21 “Hoorey.. esok balik rumah nenek mummy.” Hafiy bersorak lagi sambil tersengih pandang aku. Hafiy dah berbungkus dalam gebar, bersedia nak tidur. Dah tak sabar sangat nak balik rumah mama aku kot. Aku temankan Hafiy tidur. Aku cuma senyum. Satu soalan dalam kepala aku. Cara Hafiy cakap macam dia selalu je balik rumah mama aku. “Emm… Hafiy betul-betul... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 20

11 November 2012 
Kategori: Novel

11,930 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 20 Bosan terkurung di dalam rumah akhirnya dapat jugak aku keluar. Tercapai jugak niat aku nak jalan-jalan keliling rumah besar ni. Tak padan dengan kaki macam ni, aku masih nak jalan jugak. Aku pandang keliling rumah ni. Cantik semestinya. Ada satu kolam ikan koi. Air kolam sangat jernih sampai-sampai boleh nampak batu kecil kat dasar kolam. Berdepan dengan kolam tu pulak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 19

2 November 2012 
Kategori: Novel

14,280 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 19 Aku tersedar bila rasa tempat tidur sebelahku macam kena henyak dengan orang. Aku senyap. Masih pura-pura tidur. Izz? Sebab aku tahu bukan Izz la aku buat-buat tidur. Kalau tak, memang aku dah terajang dia sampai benua eropah. Kut-kut sampai Mexico free tak bertiket. Berani nak senyap-senyap merayap atas katil aku? Tak sayang nyawa la tu. Aku rasa tubuhku dipeluk... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212