Novel : Suamiku Paling Sweet 28

15 August 2013 
Kategori: Novel

13,883 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 28 Huh! Esok dah hari isnin. Malasnya aku! Bermula sudah kehidupanku yang sangat sibuk. Esok kena pergi kerja kat pejabat Izz. Tension betul! “Sya buat apa?” Izz tegur aku. Dia nampak aku khusyuk tenung laptop. Ingat aku tengok movie la tu! Tak pun sebagai salam nak join kalau-kalau aku tengok Running Man. Nak-nak aku nampak ketara benar betapa bosannya muka Izz malam... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 27

12 April 2013 
Kategori: Novel

16,163 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 27 Balik Shah Alam. Tapi kali ni balik rumah ibu dan papa Izz. Bila Izz ajak aku balik rumah orang tua dia, takut jugak aku. Sebabnya, aku pernah nak terajang Izz pada malam sejarah hitam tu depan mereka. Dan yang keduanya, sejak aku kahwin dengan Izz, mana pernah aku balik rumah mereka. Aku tak tahu persepsi dorang kat aku macam mana. Buatnya jadi drama Ibu Mertuaku depan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 26

5 April 2013 
Kategori: Novel

15,955 bacaan 19 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 26 Bunyi mesej masuk. Aku buka inbox untuk baca mesej yang baru masuk. Daripada Izz. Abg balik lambat ari ni. Abg keluar dgn Maya. Ad urgent meeting. Sorry x dpt bawa Sya keluar mkn.. Huh! Aku mendengus geram. Nasib je Blackberry tu tak mendarat kat dinding. Lebih-lebih lagi lepas nampak nama Maya. Nak jugak letak nama Maya. Boleh tak kalau aku nak balas balik, “Memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 25

29 March 2013 
Kategori: Novel

14,786 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 25 “Kakak ipar? Siapa kakak ipar?” Aku dengar suara Syuk. Dia pandang aku. Secara logiknya memang la Syuk akan pandang aku sebab Hakimi tegur kami berdua. Takkan Syuk kot? Mereka jumpa pun tak pernah. Ya tak? Aku macam biasa tetap tayang muka selamba. Macam tak dengar apa-apa je gayanya. Tayang muka takut terkantoi pun tak. Tapi yang pasti, aku tak sanggup nak pandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 24

22 March 2013 
Kategori: Novel

13,884 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 24 Malam tu, pukul sembilan malam barulah Izz dan Hafiy pulang ke rumah. Pukul sembilan malam kau. Keluar sebelum makan tengah hari, pulang malam? Sampai-sampai tanya nak makan malam kat mana pun, jawab nak makan kat luar? Wah.. seronok betul mereka berseronok tanpa aku. Mentang-mentang aku suruh keluar, memang keluar betul-betul ni. Ke Izz nak balas dendam? Masa mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 23

13 March 2013 
Kategori: Novel

16,136 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 23 Rasa macam ada sesuatu atas pinggangku. Tapi, aku hanya biarkan je sebab aku malas nak bukak mata. Terasa sangat selesa sehinggakan aku rasa malas sangat nak bangkit daripada katil yang empuk ni. Aku mengalih posisi tidurku. Daripada mengiring sebelah kiri, bertukar mengiring sebelah kanan. Terus peluk bantal peluk. Tapi.. kenapa pulak bantal peluk ni keras semacam. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 22

4 March 2013 
Kategori: Novel

6,135 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 22 Aku cuma diam bila doktor lelaki muda itu memeriksa kakiku. Doktor ni la yang rawat aku masa aku kena rompak hari tu. Tak sampai dua hari, dia nampak muka aku lagi. Sabar je ek, doktor sebab kena layan kerenah pesakit macam saya ni. Huhu.. Malu jugaklah aku kalau dia tahu kenapa aku datang kali kedua ni. Nasib baik Izz temankan aku. Takdelah nak segan sangat aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 22

4 March 2013 
Kategori: Novel

6,784 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 22 Aku cuma diam bila doktor lelaki muda itu memeriksa kakiku. Doktor ni la yang rawat aku masa aku kena rompak hari tu. Tak sampai dua hari, dia nampak muka aku lagi. Sabar je ek, doktor sebab kena layan kerenah pesakit macam saya ni. Huhu.. Malu jugaklah aku kalau dia tahu kenapa aku datang kali kedua ni. Nasib baik Izz temankan aku. Takdelah nak segan sangat aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 21

4 January 2013 
Kategori: Novel

13,881 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 21 “Hoorey.. esok balik rumah nenek mummy.” Hafiy bersorak lagi sambil tersengih pandang aku. Hafiy dah berbungkus dalam gebar, bersedia nak tidur. Dah tak sabar sangat nak balik rumah mama aku kot. Aku temankan Hafiy tidur. Aku cuma senyum. Satu soalan dalam kepala aku. Cara Hafiy cakap macam dia selalu je balik rumah mama aku. “Emm… Hafiy betul-betul... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 20

11 November 2012 
Kategori: Novel

11,830 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 20 Bosan terkurung di dalam rumah akhirnya dapat jugak aku keluar. Tercapai jugak niat aku nak jalan-jalan keliling rumah besar ni. Tak padan dengan kaki macam ni, aku masih nak jalan jugak. Aku pandang keliling rumah ni. Cantik semestinya. Ada satu kolam ikan koi. Air kolam sangat jernih sampai-sampai boleh nampak batu kecil kat dasar kolam. Berdepan dengan kolam tu pulak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 19

2 November 2012 
Kategori: Novel

14,149 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 19 Aku tersedar bila rasa tempat tidur sebelahku macam kena henyak dengan orang. Aku senyap. Masih pura-pura tidur. Izz? Sebab aku tahu bukan Izz la aku buat-buat tidur. Kalau tak, memang aku dah terajang dia sampai benua eropah. Kut-kut sampai Mexico free tak bertiket. Berani nak senyap-senyap merayap atas katil aku? Tak sayang nyawa la tu. Aku rasa tubuhku dipeluk... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 18

22 October 2012 
Kategori: Novel

15,497 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 18 “Qisya Iris!” Panggilannya buatkan aku tersedar daripada rasa tergamam. Lembut tapi tegas. Aku pandang dia lagi. Tak percaya dia berdiri di depanku. “Izz..” Aku sebut nama itu perlahan. Empunya badan dah berada depan mataku. Dah dua minggu kami tak jumpa. Aku tak tahu perasaan aku sekarang ni. Masih marah lagi ke aku padanya? Entahlah.. Tapi, sekurang-kurangnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 17

16 October 2012 
Kategori: Novel

12,924 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 17 “Macam mana?” Aku dengar suara mengeluh. “No news. Masih tak jumpa Qisya. Dia tak daftar kolej. Patutnya hari ni dia daftar kolej kediaman.” Suara itu mengeluh lagi. “Maybe dia taknak dok kolej kot?” “Sebab tu la papa dah minta pengecualian untuk tinggal luar kolej. Papa taknak semua orang tahu nanti. Papa cakap Sya tak boleh dok... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 16

7 October 2012 
Kategori: Novel

12,617 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 16 Pintu bilikku diketuk bertalu-talu. Aku yang sedang menangis atas katil terus usap mata. Siapa pulak yang mengacau ni? Apa lagi yang dorang nak? Aku dah selamat dah jadi isteri mamat tu. Boleh tak bagi aku ruang untuk aku tenangkan fikiran yang rasa bercelaru ni? Dengan perasaan geram, aku kuakkan pintu. Abang. Huh.. tengok muka dia dah bikin hati panas. Abang pun... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 15

26 September 2012 
Kategori: Novel

20,539 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 15 Perlahan-lahan aku buka mata. Kepalaku rasa berat semacam tapi aku gagahkan juga mata agar terbuka. Persoalan pertama terlintas dalam kepala. Kat mana aku sekarang? Aku terbaring di atas sebuah katil empuk. Bilik aku ke? Bukan.. Aku perhati bilik ni. Sangat asing. Apa dah jadi padaku? Aku kembali mengingat. Aku tunggu abang, lepas tu tiba-tiba ada orang tarik aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 14

14 September 2012 
Kategori: Novel

13,878 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 14 Sejak majlis kesyukuran Hakimi, aku selalu fikirkan Ikram. Hari tu Ikram datang dengan Hanna. Tapi, aku nampak Ikram sering termenung. Wajahnya kusut. Aku memang dah hafal kalau muka Ikram kalau dia tengah berserabut. Ikram ada masalah ke? Kalau ada, kenapa dia tak cakap? Bila aku tanya, dia cakap nervous sebab result akan keluar tak lama nanti. Ala.. pesal nak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 13

7 September 2012 
Kategori: Novel

12,080 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 13 “Hanna?” Aku tak percaya. “Qisya?” Hanna juga sama. “Arghh…” Aku dan Hanna menjerit bagai orang gila sambil berpelukan. Siap melompat-lompat lagi sebab tersangatlah gembira. Tak sangka jejak kasih pulak kat KLIA ni. Dah beberapa tahun berlalu, hari ni baru dapat jumpa Hanna. “Ya Allah.. lama gila tak jumpa. Nak tertanggal rahang aku tengok... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 12

27 August 2012 
Kategori: Novel

11,817 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 12 Aku ikut Aunty Fatmah sekeluarga ke KLIA. Hari ni merupakan hari kepulangan anak bongsu Aunty Fatmah. Anak bongsu Aunty Fatmah akhirnya berjaya pulang dengan segulung ijazah ke Malaysia. Semestinya yang paling gembira adalah Aunty Fatmah. Yalah.. anak bongsunya dah pulang ke tanah air. Pasti lepas ni Aunty Fatmah berasa tenang sebab anak-anaknya semuanya berada dekat... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 11

9 August 2012 
Kategori: Novel

14,226 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 11 Aku mengemas barang-barangku. Telekung solatku dilipat cantik. Baju-baju semua aku masukkan dalam beg. Mama, papa dan abang balik hari ni. Tak sabarnya aku nak jumpa dorang. Aku bersyukur sebab mereka sampai rumah dengan selamat. Ketika aku masukkan laptop ke dalam beg laptop, aku rasa macam aku diperhatikan. Bila berpaling, aku mengurut dada. Terkejut dengan Hafiy... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 10

2 August 2012 
Kategori: Novel

15,099 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Anjell Homosapien BAB 10 “Aunty mintak maaf dengan sikap Deena yang agak melampau tadi.” Ketika tu aku berdua dengan Aunty Fatmah di dapur. Aku sedang mencuci pinggan mangkuk lepas breakfast tadi. Aku senyum pandang Aunty Fatmah. “Dia memang macam tu ke? A bit spoiler?” Aku soal Aunty Fatmah dengan selambanya. Direct. “Macam tu la, Qisya. Deena memang macam tu kat mana... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212