Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 31, 32

7 April 2012 
Kategori: Novel

29,370 bacaan 96 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI BAB 31 Nura Alia termangu di luar jendela.Pandangannya dijatuhkan memandang ke arah bulan di dada langit.Bintang-bintang yang agak bergemerlapan itu menambahkan lagi suasana malam yang terasa cukup dingin ini.Sedingin hatinya. Semangatnya untuk berterus-terang dengan Boboy,akhirnya terbantut.Lelaki itu balik lewat petang.Bayangkan dari pagi Boboy dan Syakira keluar berdua-duaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 28, 29, 30

29 March 2012 
Kategori: Novel

19,172 bacaan 27 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI BAB 28 Diperhatikan sahaja kecekapan Syakira memasak di dapur.Gadis bertubuh kecil molek itu merupakan anak bongsu Pak Long dan Mak Long.Siti Syakira merupakan seorang cikgu tadika di kampung ini.Hanya dia yang tinggal di rumah ini bersama-sama dengan ibu dan arwah ayahnya dulu.Lepas ni,tinggallah dia dan ibunya sahaja di rumah peninggalan arwah ayahnya ini.Badrol dan Salwati masing-masing... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 26, 27

19 March 2012 
Kategori: Novel

15,084 bacaan 10 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI BAB 26 Nura Alia menuruni anak tangga dengan perasaan berbelah bagi.Diatur satu-persatu langkahnya menuju ke ruang meja makan.Sepatutnya dia bangun awal pagi membantu Kak Jah dan ibu mertuanya menyediakan sarapan pagi di dapur.Ini tidak lepas solat Subuh dia kembali melenakan diri.Mungkin sudah terbiasa dengan keadaan itu.Bangun-bangun saja dah pukul 9 pagi.Aduh!Tak ke malu.Jatuh... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 24, 25

7 March 2012 
Kategori: Novel

21,172 bacaan 38 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI BAB 24 Datin Maizura menuang air kopi ke dalam cawan vantage dengan cermat.Wajahnya melemparkan senyuman pada suaminya.Datuk Syed Azman membalas seadanya.Dia yakin pasti ada sesuatu yang telah menggembirakan hati isterinya itu.Dia cuba mengingati hari ini hari apa.Mungkin hari ini hari jadi sesiapa.Setelah berfikir panjang,Datuk Syed Azman mengeluh kecewa.Dia tidak berjaya mengingati... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 23

22 February 2012 
Kategori: Novel

17,789 bacaan 36 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Nura Alia menanggalkan kasut tumit tinggi dari kakinya.Apa kejadahnya pakai high heels atas pasir pantai.Tadi pun bukan main sengal lagi kakinya menahan kesakitan memakai benda alah ni.Kenapalah dia tak pakai kasut biasa aje tadi. Dijinjit kasut dengan hujung jari.Dipandang seketika Boboy di sebelahnya.Sedari tadi lelaki itu bagaikan orang bisu,langsung tidak berkata apa.Kata dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 22

13 February 2012 
Kategori: Novel

15,474 bacaan 37 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Sepanjang hari ini mereka berdua hanya berkurung dalam bilik.Menonton televisyen,berborak-borak kosong dan tidur.Yang peliknya hari ini mereka berdua langsung tidak bergaduh,bertekak mahupun saling merajuk.Baik Nura Alia mahupun Boboy masing-masing bagaikan saling mengalah dan bertolak-ansur.Satu perubahan yang baik dalam hubungan mereka. Nura Alia memandang ke arah Boboy yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 21

19 January 2012 
Kategori: Novel

16,705 bacaan 80 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Nura Alia meloncat turun dari dalam bot.Dia berjalan laju meninggalkan Boboy di belakang.Hati sentap,badan penat dan kepala pening.Cukup membuatkan Nura Alia berasa sangat tidak ada mood saat ini.Yang dia inginkan sekarang ialah TIDUR!Dalam bot tadi pun dia dan Boboy hanya mendiamkan diri tidak bercakap.Kalau dikira-kira,sepanjang hari ini mereka asyik bergaduh saja.Ada saja perkara... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 20

1 January 2012 
Kategori: Novel

18,234 bacaan 75 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Nura Alia duduk diam di sebelah suaminya.Dia memandang sepi ombak laut yang sedang tenang menghempas pantai.Sungguh dia tidak berani menegur atau berkata apa-apa tatkala melihat wajah garang Boboy.Dahlah kehadirannya di situ tidak disenangi oleh Boboy.Nanti tak pasal-pasal Boboy semakin memboikot dirinya.Nura Alia tahu lelaki itu sedang merajuk dengannya.Pasti merajuk gara-gara... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 19

15 December 2011 
Kategori: Novel

16,988 bacaan 104 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Nura Alia menghirup udara segar yang sedang mengelilinginya.Angin laut yang bergerak sepoi-sepoi bahasa menerjah lembut ke permukaan kulitnya.Matanya sempat mencuri pandang ke arah sekeliling pulau.Wah!Cantik gila.Setelah hampir 45 minit yang ‘meloyakan’ menaiki feri,akhirnya sampai juga mereka ke Pulau Redang.Pulau Redang merupakan destinasi pelancong yang paling popular di... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 18

4 December 2011 
Kategori: Novel

17,432 bacaan 82 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Setelah seharian suntuk berjalan-jalan mengelilingi Bandaraya Kuala Terengganu,Nura Alia dan Boboy akhirnya kembali ke resort.Badan sudah letih,duit pun dah banyak habis.Nasib baik ayah mertuanya membekalkan kad kredit.Kalau tak,tak merasalah Nura Alia nak membeli-belah sakan di Terengganu.Itu pun masih terdapat banyak tempat yang belum dilawatinya dan masih banyak barang yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 17

25 November 2011 
Kategori: Novel

18,162 bacaan 50 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Boboy segera membuka matanya tatkala terasa badannya dipeluk seseorang.Dengan pandangan yang masih kabur,kelihatan wajah Nura Alia begitu hampir dengan wajahnya.Dia menggosok-gosok matanya berulang kali.Jantungnya berdegup semakin laju apabila gadis itu semakin mengeratkan pelukannya.Pasti Nura Alia ingat dia sedang memeluk bantal peluk.Boboy tersenyum kecil.Dia hanya membiarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 16

14 November 2011 
Kategori: Novel

19,411 bacaan 78 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Nura Alia menggerakkan tubuhnya ke kiri.Dia tidur mengiring.Dia memeluk bantal peluk dengan eratnya.Tapi perasaan aneh menyelinap ke hatinya.Kenapa bantal peluk ni keras sangat?Nura Alia rasa lain macam.Terpisat-pisat dia membuka mata.Alangkah terkejutnya dia apabila melihat wajah Boboy sudah terpampang besar di hadapannya.Dia cepat-cepat merungkaikan pelukannya.Dia bingkas bangun. “Bongok!Suka... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 15

4 November 2011 
Kategori: Novel

17,335 bacaan 40 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Nura Alia terbangun dari tidurnya tatkala terasa tangannya digenggam erat oleh seseorang.Terpisat-pisat dia bangun.Matanya digosok berulang kali bagaikan tidak percaya dengan apa yang dilihatnya.Boboy menggenggam tangannya?Kenapa? Nura Alia cuba melepaskan pegangan tangan Boboy itu.Namun,semakin dia ingin melepaskan semakin kuat genggaman lelaki itu.Nura Alia akhirnya hanya membiarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 14

21 October 2011 
Kategori: Novel

17,014 bacaan 65 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Berkelip-kelip mata Nura Alia merenung atap rumah.Dia mengeluh dan terus mengeluh.Niatnya untuk balik hari ini terkubur begitu saja apabila Tok Abah berkeras tidak mengizinkannya balik.Katanya duduk di kampung ni sehari dua lagi untuk mengenali hati budi si Syam,munafik tu.Geram Nura Alia.Nura Alia sudah cukup mengenali hati budi Syam itu.Seram pula Nura Alia apabila memikirka... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 13

13 October 2011 
Kategori: Novel

11,520 bacaan 22 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Keesokan harinya,pagi-pagi lagi Nura Alia sudah terbangun dari tidur.Boboy pula bangun 2 jam lebih lewat daripadanya.Selesai bersarapan dengan Tok Mak,Nura Alia dan Boboy duduk bersantai-santai di bawah pokok ketapang yang tumbuh merendang ini. Hajat di hati nak ikut Tok Abah pergi ke kebunnya tapi ada ke patut Tok Abah pagi-pagi lagi sudah berangkat ke sana.Macam tahu-tahu saja... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 11, 12

6 October 2011 
Kategori: Novel

14,051 bacaan 21 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI BAB 11 Nura Alia memperlahankan kelajuan motosikalnya saat dia melalui kawasan perumahan.Sudah jenuh dia mengelilingi kawasan perumahan yang berdekatan dengan vila mewah milik keluarga Boboy itu.Kelibat lelaki itu langsung tidak kelihatan.Ke mana lagi harus dia mencari lelaki itu?`Kau memang teruk,Lia.Kalau tak kerana kau buang dia kat luar pagar petang tadi,Boboy takkan hilang.Kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 10

28 September 2011 
Kategori: Novel

13,719 bacaan 15 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI BAB 10 Boboy termangu di kaki tangga.Dia serba-salah untuk mendatangi papa dan mamanya yang sedang rancak berbual dia ruang tamu itu.Dia takut.Dia segan. “Eh,Boboy.Boboy buat apa kat tangga tu?Marilah sini.Jom kita makan buah laici ni sama-sama.”Datuk Azman mendapatkan Boboy.Dipimpinnya tangan Boboy supaya mengikutnya ke ruang tamu.Boboy tercongok di atas sofa di sebelah... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 9

21 September 2011 
Kategori: Novel

12,488 bacaan 18 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Nura Alia menundukkan pandangannya.Dia tidak berani menatap mata ibu dan abahnya.Kedua-dua orang tuanya itu pasti bengang dengan dirinya.Tapi dia betul-betul belum bersedia untuk berkahwin.Apa lagi nak kenal-kenal dengan lelaki.Dah serik rasanya.Bagi Nura Alia lelaki semuanya penipu. “Apasal tak balik awal tadi?Sengaja ke?Hmm?Dah tahu kan siapa yang nak datang.Kenapa selalu... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 8

15 September 2011 
Kategori: Novel

13,414 bacaan 16 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI Keesokan harinya Nura Alia masih tidak pergi ke kerja.Perasaan malas mula melanda diri.Dia masih berselimut di atas katil bujangnya itu.Tiada tanda-tanda dia akan bangkit daripada pembaringan.Tiba-tiba Nura Alia tersengih seorang diri.Dia teringat kembali perbualannya dengan Boboy semalam. “Apa aktiviti Boboy pagi tadi?Boboy buat apa?Tengok tv aje ke?”Biasanya sampai... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku tak romantik, tapi autistik 6, 7

9 September 2011 
Kategori: Novel

15,093 bacaan 27 Ulasan

Oleh : FARISHA IMANI BAB 6 Sekejap ke kiri,sekejap ke kanan.Matanya terasa bagai disandar dengan kayu.Langsung tidak dapat dipejam.Nak kata tak mengantuk,rasanya seharian dia keletihan hari ini.Nura Alia bangkit menongkat dagu.Dipandangnya imej wajahnya di cermin. “Sanggupkah kau teruskan misi kau tu,Lia?Sanggupkah kau gunakan keluarga ni untuk balas apa yang dah Syed Azmi lakukan pada kau?Sanggupkah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212