Novel : Suamiku Vampire 29

20 January 2012 
Kategori: Novel

22,904 bacaan 46 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Haris rasa bersalah kerana dia, Danish demam. Dia tahu pun melalui Aman. Biarlah masalah itu dulu. Haris bangun dari katilnya dan menuju ke kamar mandi. Entah mengapa saat ini dia teringatkan Sarah. Gadis yang pernah bertakhta dihatinya hampir tiga tahun. Sarah selalunya suka mengikut moodnya. Kalau Haris marah, Sarah tidak akan menegur atau bertanya apa-apa melainkan Haris... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 28

2 January 2012 
Kategori: Novel

16,865 bacaan 51 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Pemandangan laut yang terbentang sangat meredupkan mata memandang. Lidya menanti dengan penuh kesabaran. Mereka berhenti di tepi jalan. Baru sahaja bertolak sepuluh minit, Danish mengadu yang dia sakit perut. Terpaksalah Lidya menanti. Dia memilih berhenti di tepi pantai. Sungguh indah air laut dengan pancaran matahari yang mula meninggi. Mereka bertolak agak lewat sedikit. Lidya... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 27

21 December 2011 
Kategori: Novel

17,660 bacaan 25 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Hari ini adalah hari terakhir Damia bekerja. Mengenai bayaran kristal yang dipecahnya itu, Haris kata tidak perlu membayarnya. “Sebab kau dah tolong aku, so kau tak perlu bayar kristal yang pecah tu,” Kata Haris. Dia tidak pandang pun wajah Damia. Hatinya rasa sedih apabila gadis itu akan pergi dari hidupnya. “Kenapa pula? Saya tolong apa?” Damia... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 26

6 December 2011 
Kategori: Novel

19,108 bacaan 44 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Perasaan marah, benci, rindu dan keliru bagaikan bersatu di dalam hati Lidya sehingga dia tidak mampu berbuat apa-apa. Mengetahui perkara itu membuat Lidya bertambah serabut sehingga dia berasa tidak berguna. Dia tidak menyangka Umi Kalsom menyimpan perkara sepenting itu darinya. Lidya merenung jauh laut dihadapannya. Laut yang bergelora itu bagai mengerti apa yang melandanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 25

27 November 2011 
Kategori: Novel

16,839 bacaan 34 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Damia merasa sangat selesa kerana dapat berehat setelah hampir seharian bekerja. Segala rasa lengguh di badan hilang. Dia berbaring sambil mendongak melihat langit. Indah sungguh ciptaan-Nya. Damia mengucap syukur. Matanya mula terpejam. “Mia oh Mia!” ada bisikan ditelinganya. ‘Gerangan suara siapalah yang sedang menyeru nama aku ini?’ Damia yang baru... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 24

17 November 2011 
Kategori: Novel

16,590 bacaan 27 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Hati Danish memang terasa hati dengan Lidya ketika gadis itu meninggikan suara. Sudah lama dia bersabar dengan hubungan mereka. Tapi sekarang kenapa dia tidak boleh bersabar dengan sikap Lidya. “Kesabaran pun ada batasnya.” Ada suara hati yang lain menjawabnya. Danish mengeluh. Dia mengacau bubur ayam untuk Lidya. Itu sahaja makanan yang sesuai untuk orang yang sakit... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 23

5 November 2011 
Kategori: Novel

18,624 bacaan 27 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Danish membuka pintu bilik airnya. Dia sudah siap membersihkan diri. Gembiranya hatinya sampai menyanyi lagi rock klasik lagi. Lagu yang jiwang-jiwang. Tajuknya ‘Hanya padamu’ masuk betul dalam jiwa Danish. Lagu itu dinyanyikan oleh kumpulan Qiara. Dia mengelapkan rambutnya sambil melangkah keluar dari bilik air. Dia terkejut melihat Lidya sedang tidur atas katil miliknya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 22

23 October 2011 
Kategori: Novel

18,514 bacaan 65 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Danish tersenyum melihat Haris asyik membilang gula-gula yang ada dalam balang tersebut. Dia menggenggam erat tangan Lidya. Acara terakhir akan berlangsung. Ramai yang berminat untuk melihat acara tersebut. ‘I bawa lari you’ amat diminati setiap kali diadakan setiap tahun. “Di minta semua peserta berkumpul di garisan permulaan kerana acara akan bermula sebentar lagi,”... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 21

14 October 2011 
Kategori: Novel

16,688 bacaan 33 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Danish terasa kepalanya sakit memikirkan hubungan dia dengan Lidya. Semakin dingin dan kemarau. Tiada senyuman lagi untuknya. Apa masalah Lidya sebenarnya? Dia ada melakukan kesalahan ke? Tanpa Danish tahu perasan cemburu Lidya melihat Danish bersama Mira membuat dia tidak mahu bercakap lagi. Sejak malam itu, sikap Lidya berubah. Sekarang Lidya berkerja, dia menjadi cepat... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 20

7 October 2011 
Kategori: Novel

20,922 bacaan 28 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Apabila waktu lunch tiba, Danish segera menjemput Damia di tempat kerja untuk makan bersama. Kalau ada Damia, sikap dan prihatin Lidya memang padanya. Itu pasal yang dia suka makan bersama Damia. Dia mencari kelibat adiknya itu. ‘Apa yang aku suka kat syarikat ni? Kat atas bangunan ni ada tempat yang best untuk lepak. Kalau makan tengah hari aku lepak situ,’ bisik hati... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 19

30 September 2011 
Kategori: Novel

18,358 bacaan 31 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Lidya sedang asyik membaca majalah selepas solat maghrib dan isyak berjemaah bersama Danish. Teringat pula sikap Danish yang berbeza. “Alya, jom solat berjemaah,” ajak Danish. “Baiklah,” Lidya bersetuju. ‘Tak salah pun kalau nak berjemaah. Lepas baik dan dapat pahala pun berganda.’ Usai solat Maghrib, mereka menunggu waktu fardu isyak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 18

23 September 2011 
Kategori: Novel

18,182 bacaan 31 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI BAB 18 Lidya tersedar apabila azan subuh berkumandang. Dia bangun dan terus mandi wajib lalu menunaikan solat subuh. Hatinya kini tenang. Dia teringat akan perjanjiannya dengan Danish semalam. Kenapa begitu berat hatinya mahu bersetuju dengan perjanjian itu… entahlah. “Aku nak bincang mengenai perkahwinan kita. Sejujurnya kau mahu aku menceraikan kau kan?” Danish... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 17

16 September 2011 
Kategori: Novel

16,841 bacaan 22 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI “Kita cerai!” kata Lidya tanpa berfikir. Danish terdiam dan tidak mampu berkata apa-apa lalu keluar dari bilik tersebut. Dia duduk di ruang tamu. ‘Tidak mungkin aku melepaskan Lidya yang sudah menjadi nyawaku sejak aku melafazkan janji semasa akad nikah dulu. Kasih dan sayang aku hanya untuk dia seorang,’ akhirnya air mata seorang lelaki mengalir juga. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 15, 16

11 September 2011 
Kategori: Novel

18,486 bacaan 33 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Lidya terbangun apabila azan subuh berkumandang. Danish masih lelapkan matanya. Lidya tersenyum. Dia mula berasa bahagia berada disamping Danish. Lelaki itu seorang yang manja dan sering mengharap perhatian daripada dia. Tidak kisah pun. Lidya juga merasa bahagia walaupun malu dengan setiap apa yang digurau oleh Danish. “Abang, bangun. Sudah subuh,” perlahan sahaja... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 14

25 August 2011 
Kategori: Novel

19,826 bacaan 42 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI ‘Entah kemaruk apa yang menyebabkan aku mahu pergi berjogging pagi ini..Aku meninggalkan Lidya sendirian di rumah,’ hatinya berkata. Dia memakai kasut sukan. Danish nampak kacak sangat pagi itu dipandangan Lidya. “Kunci pintu tu. Telefon jangan duduk jauh-jauh. Senang nanti nak hubungi abang bila berlaku apa-apa. Jangan lupa tau. Abang dah bawa kunci. Jangan risau ye?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 13

19 August 2011 
Kategori: Novel

18,421 bacaan 22 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Danish rasa tidak jemu menatap wajah isterinya yang asyik membaca majalah Wanita. Dia pula sedang menonton televisyen. ‘Kenapalah isteri aku duduk jauh-jauh ni?’ geram Danish. Dia bangun dan duduk di sebelah Lidya. Sengaja dia letakkan kepalanya atas paha Lidya. Lidya terkejut tetapi wajah Danish yang selamba membuat dirinya kaku. Lidya cuba fokus apa yang dia sedang baca tetapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 12

11 August 2011 
Kategori: Novel

19,483 bacaan 30 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Lidya mengelabah. Dia kini sudah berada dalam masjid. Tidak berani untuk dia memandang ke tempat akad nikah. Dia yakin yang bakal suaminya berada di situ. Sungguh hatinya berdebar-debar. Lidya tidak berkesempatan untuk mengenali siapa bakal suaminya kerana perkahwinan itu berlansung selepas beberapa hari umi memberitahu kepadanya. “Kaya betul bakal suami aku ni,” kata... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 11

5 August 2011 
Kategori: Novel

13,864 bacaan 24 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Hari ini Lidya lambat ke tempat kerja gara-gara ‘Boboy’ bual hal. Sakit kot. Lidya sudah lambat hendak ke tempat kerja. Apabila dia berjalan kaki ke perhentian bas berhampiran, dia ternampak bas baru sahaja pergi meninggalkannya. Lidya ingin menangis tetapi dia kuatkan hati. ‘Lambatlah aku ke pejabat hari ini. Masalahnya bas atau teksi pun tak ada lalu disini, mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 10

28 July 2011 
Kategori: Novel

13,958 bacaan 28 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI bab 10 “Sudikah awak menjadi teman hidup semati saya?” lamar Zafri. Dia berlutut. Tiba-tiba banyak salji halus keluar. Lidya terpana. Dia dilamar dalam suasana seperti ini. Bahagianya. Zafri mengeluarkan sekotak baldu merah. ‘Cantik!’ detik hati Lidya tatkala memandang cincin itu. Dia tergamam. Lidahnya kelu. “Awak melamar saya,Zafri?” soal Lidya bagaikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Vampire 9

13 July 2011 
Kategori: Novel

16,588 bacaan 36 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Lidya ingin berdiri tetapi dia terpijak hujung baju kurungnya yang agak labuh. Hampir sahaja dia terjatuh. Nasib baik dirinya tidak jatuh atas Danish tetapi….Tetapi Lidya disergah dari belakang oleh seseorang. “Lidya!” kuat panggilan nama itu telah membuat Lidya terkejut lalu dia jatuh menimpa Danish. Semua tetamu melihat mereka berdua. “Aduh!” Lidya mengaduh.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212