Novel : Isteri Separuh Masa 16

14 October 2011 
Kategori: Novel

52,629 bacaan 198 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 16 Rimas. Itulah satu-satunya perkataan yang tepat untuk menggambarkan keadaanku ketika ini. Ish, macam mana aku nak buat kerja kalau mata lelaki itu asyik tenung aku aje? Sebijik seperti seorang warden yang sedang mengawasi banduan di penjara. Ah, jangan-jangan dia ingin bertanya tentang Zafri. Maklumlah, aku masih belum membalas kiriman ‘sms’nya petang tadi. Sekali... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 15

6 October 2011 
Kategori: Novel

44,535 bacaan 138 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 15 Riuh rendah keadaan di kafe Bakti Permai ketika ini. Maklumlah, waktu untuk makan tengahari. Mata kuhalakan ke arah sekumpulan pelajar yang sedang galak bercerita sambil menjamu selera, disulamseli dengan gelak ketawa. Alah, apa nak dihairankan? Aku dan rakan-rakan baikku juga selalu begitu. Tapi, tidak untuk hari ini. Aku menghelakan nafas berat sebelum menyuap... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 14

29 September 2011 
Kategori: Novel

43,486 bacaan 112 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 14 Saat ini, sekiranya kepalaku disiram dengan sebaldi minyak cap kapak sekalipun belum tentu dapat menghilangkan kerungsingan yang melanda. Kata-kata pedas yang Kak Zita hamburkan masih lagi terngiang-ngiang di telinga. Kini, terpaksa pula fikirkan tentang rancangan nenek yang mahu menetap di sini untuk sementara waktu. Sudahlah tu, jantungku seperti hendak terlompat... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 13

22 September 2011 
Kategori: Novel

39,546 bacaan 92 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 13 Kepala yang tidak gatal kugaru perlahan. Sudah hampir 15 minit aku menghadap buku rujukan ‘Principles of Transistor Circuits’ yang ditulis oleh Stan Amos & Mike James tetapi satu apa yang aku baca pun tak masuk ke dalam otak. Entah-entah otakku mengalami short circuit! Memang aku akui, fikiranku tidak berada di sini. Aku menutup buku dengan kasar dan meraupkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 12

15 September 2011 
Kategori: Novel

42,410 bacaan 90 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 12 Nasib baik aku dan Abang Nazrin tidak berminat untuk berlakon drama atau filem. Kalau tidak, jenuh jugalah perlu ke kelas lakonan untuk mengasah bakat kerana kami sememangnya tidak layak. Tambah-tambah si bapak singa tu. Kaku dan beku betul lakonannya di hadapan mama, papa dan nenek sehinggakan mereka sudah mula mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena di dalam rumah... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 10, 11

10 September 2011 
Kategori: Novel

37,459 bacaan 53 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 10 Tajam seperti pisau yang baru diasah. Begitulah renungan yang Abang Nazrin berikan dari tadi kepadaku. Tidak berkelip matanya memandang ke sini. Aku yang sedang duduk di antara mama dan nenek pula hanya mampu berlagak selamba walaupun hatiku tertanya-tanya juga kenapa dia memandangku begitu. Kedudukan gaun labuh yang melekat di badan kubetulkan sedikit. Entah baju... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 9

18 August 2011 
Kategori: Novel

37,741 bacaan 71 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 9 “Mak ai! Banyaknya baju kau bawa ke sana!” Wajah Mai yang sedikit terkejut kujeling sekilas. Kata-katanya hanya kujawab dengan senyuman sahaja. Memang aku terpaksa bawa banyak baju ke sana kerana aku tidak mahu mereka tahu yang aku masih tinggal di asrama. Lagipun aku tak pasti berapa lama keluargaku itu akan berada di sini. “Aku tak tahu berapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 7, 8

10 August 2011 
Kategori: Novel

39,296 bacaan 84 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 7 Memang aku tidak perlu mendapatkan bantuan ahli nujum untuk meramal nasibku bagi semester ini. Siang-siang lagi aku sudah dapat meneka yang penggal ini akan menjadi penggal yang paling bermasalah, paling berserabut dan paling kusut. Kenapa begitu? Tentulah sahaja kerana si bapak singa sudah mula berkhidmat di universiti ini dan akan sentiasa berada dekat denganku.... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 5, 6

3 August 2011 
Kategori: Novel

39,653 bacaan 63 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Novel ke 3 dari penulis novel M.A.I.D dan KLIK Bab 5 Sudah seminggu berlalu dari tarikh nenek jatuh disebabkan serangan jantung akibat Abang Nazrin menolak mentah-mentah hasrat hati nenek. Lelaki itu kulihat hanya berkepit dengan nenek sahaja akhir-akhir ini. Mungkin kerana rasa bersalah yang menebal di dalam diri, dia menjadi terlebih manja seperti itu. Tapi, Abang Nazrin... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 12

28 July 2011 
Kategori: Novel

16,831 bacaan 100 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 12 “Memang silap besar la lu nak gertak wa macam tu, Adam! Lu tak kenal siapa Kay!” Aku menjerit kecil sambil tersenyum riang. Rancangan untuk lari dari menjadi ‘awek’ olok-olok Adam terapung-apung di dalam kepala, tinggal nak melaksanakannya aje! Bukannya aku ini seperti kacang lupakan kulit tetapi pertolongan yang dimintanya itu tak masuk akal langsung!... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 3, 4

26 July 2011 
Kategori: Novel

35,330 bacaan 51 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Novel ke 3 dari penulis novel M.A.I.D dan KLIK Bab 3 Kalau orang cakap madu lebah tu manis, Megat Shazril lagi ‘sweet’ dari madu. Demi tidak mahu aku tercongok seorang diri menunggu si ‘lion king’ tu datang, sanggup dia temankan aku kat bawah pokok yang rendang ni. Bercakap tentang Abang Nazrin, pagi tadi, ketika dalam perjalanan ke sini, semua ayat yang keluar... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 11

20 July 2011 
Kategori: Novel

9,375 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana KLIK! 11 “Abang, dah ready nak order?” Aku yang sibuk membelek telefon bimbit tersentak seketika. Abang? Minah ni panggil aku abang?! Malaun betul! Cis, mesti dia ni nak perli aku. Memang dasar mulut takde insurans! Aku mengangkat wajah dan merenung tajam ke dalam anak mata pelayan restoran tersebut. Nyata perempuan di dalam lingkungan umur belasan tahun itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 2

18 July 2011 
Kategori: Novel

34,107 bacaan 48 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Novel ke 3 dari penulis novel M.A.I.D dan KLIK 2 Aku menilik wajah buat kali terakhir di hadapan cermin. Bola mata kemudian bergerak memerhati tudung berwarna putih di kepala. Lencana sekolah yang sedikit senget pada tudung kubetulkan. Kemudian, aku memperkemaskan pula seragam sekolah di badan. Setelah berpuas hati dengan penampilanku, aku terus mencapai beg sekolah yang... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 9, 10

13 July 2011 
Kategori: Novel

8,819 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana KLIK! 9 Kasut Nike merah di kaki kucabut dengan pantas dan sesudah itu aku terus berlari anak di persisiran pantai. Dari jauh lagi dapat kulihat susuk tubuh Adam yang berkemeja biru. Lengannya disingsing sampai ke paras siku dan tali leher juga kelihatan seperti telah dilonggarkannya. Gaya duduk sebijik seperti orang tengah ‘frust’ bercinta. Sebelah tangan memegang... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Separuh Masa 1

27 June 2011 
Kategori: Novel

42,735 bacaan 53 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Novel ke 3 dari penulis novel M.A.I.D dan KLIK Bab 1 Tahun 2007 Masuk tahun ini, sudah 12 tahun aku menjadi penghuni rumah agam ini. Maksudnya, sudah 12 tahun jugalah aku menjadi anak angkat kepada pasangan Dato’ Abdullah dan Datin Aliyah. Ketika aku datang ke sini, aku baru berusia 5 tahun. Haih, cepatnya masa berlalu. Sekarang usiaku sudah pun menjangkau 17 tahun.... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 7, 8

15 June 2011 
Kategori: Novel

8,421 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana KLIK! 7 Sudah dua hari aku terperuk di dalam rumah dan akhirnya selepas separuh mati merayu kepada umi, dapat juga aku datang ke pejabat seperti biasa. Bukannya apa, aku memang sudah betul-betul sembuh. Lagipun, boleh bernanah teruk telinga ini kalau terpaksa menghabiskan satu hari lagi di rumah teres dua tingkat itu. Mana tidaknya, asyik-asyik Irham sahaja yang menjadi... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 6

25 May 2011 
Kategori: Novel

8,358 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana novel ke 2 dari penulis Novel M.A.I.D KLIK! 6 Topi Adidas yang terletak kemas di atas kepala kubuka dan kucampakkan dengan kasar ke atas meja. Denyutan di kepala semakin menjadi-jadi pula. Tangan kiri mula memicit-micit kasar dahi dan kemudiannya pantas mengutip kertas yang terdampar di penjuru meja. Mata kukecilkan sedikit sambil meneliti tulisan pada kertas itu. ‘Nak... [Teruskan bacaan]

Jom Temui Penulis M.A.I.D dan 566 Hari Mencari Cinta

15 April 2011 
Kategori: Info Terkini

5,838 bacaan 30 Ulasan

Temui penulis 566 HARI MENCARI CINTA – Ilya Abdullah & M.A.I.D – Suri Ryana di POPULAR Wangsa Walk, Wangsa Maju pada 16 April 2011, Jam 2 Petang – 3 Petang. Diskaun 20% Tarikh : 16 April 2011 Masa : 2 – 3 Petang Tempat : POpular Wangsa Walk Mall, Wangsa Maju Penulis : Suri Ryana – M.A.I.D : Ilya Abdullah – 566 Hari Mencari Cinta & Coke And Sundae Aktiviti... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 5

29 March 2011 
Kategori: Novel

9,181 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana novel ke 2 dari penulis Novel M.A.I.D Sebaik sahaja keluar dari pejabat, mataku terus menyapa kelibat Adam. Lelaki yang segak berkaca mata hitam itu kulihat sedang bersandar pada kereta pacuan empat roda BMW X7 miliknya sambil berbual di telefon. Aku terus mendekati lelaki tinggi lampai itu bersama beg hitam yang berisi kamera dan peralatan lain di tangan. Perbualan lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 4

1 March 2011 
Kategori: Novel

10,309 bacaan 31 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana 4 Pelik bin ajaib betul aku dengan kelakuan semua orang malam ini. Selesai sahaja menjamu selera, umi dan Auntie Maria terus meminta diri untuk ke dapur. Kemudian, Uncle Johan pula bertanya tentang barang-barang antik kepunyaan abah. Sememangnya abah yang menggemari barangan antik itu mempunyai banyak koleksi barangan tersebut yang disimpan rapi di dalam sebuah almari.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212