Novel : Suamiku 19 Tahun! 3

20 November 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Syauqah Fikiran aku terganggu! Kenapa lah dia cari aku balik? Kalau ikut hati aku ni, nak saja aku sumpah dia macam-macam! Tapi memandangkan aku, ni baik sikit, ceh! Baik sikit konon. Haha~ Teringat kembali kata-kata Fatin siang tadi. “Aku baru tahu, Afif dah balik dari Australia! Tapi yang paling aku terkejut, dia nak sambung dengan kau balik!” “Betul ker?” aku mengamati wajah Fatin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Senja Nan Merah

26 August 2013 
Kategori: Cerpen

Oleh : Syauqah Seperti biasa, hujung minggu Syara memulakan tugasan rumah seawal pukul 7 pagi. Hati dia tidak habis-habis merungut mengenai pembahagian tugas dan tanggungjawab seperti yang diputuskan oleh suaminya semalam. “Ini tidak adil! Kenapa pula kerja saya lebih banyak dari awak?” Dahi Syara berkerut sedang tangan dia pula memegang kepada sekeping kertas yang siap ditanda tangani oleh suaminya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku 19 Tahun! 2

20 August 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Syauqah Kejadian hari itu sedikit sebanyak menjadi racun dalam kepala aku ni! Aku macam trauma gila! Aku berusaha elakkan diri dari bertembung budak tu. Kalau sudah hendak balik, aku cepat-cepat tinggalkan perkarangan sekolah..takut sangat terjadi macam hari tu. Masa perhimpunan pagi tadi pun, aku tidak sangka pula dia ketua pengawas sekolah. Iskk..boleh pulak aku bertembung dengan dia. Tapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak, Saya Sayang Sangat-Sangat! 3

26 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Syauqah Fikiran aku terganggu! Kenapa lah dia cari aku balik? Kalau ikut hati aku ni, nak saja aku sumpah dia macam-macam! Tapi memandangkan aku, ni baik sikit, ceh! Baik sikit konon. Haha~ Teringat kembali kata-kata Fatin siang tadi. “Aku baru tahu, Afif dah balik dari Australia! Tapi yang paling aku terkejut, dia nak sambung dengan kau balik!” “Betul ker?” aku mengamati wajah Fatin... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak, Saya Sayang Sangat-Sangat! 2

19 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Syauqah Setelah dua hari Nur menyatakan hasrat dia ingin berkahwin dengan lelaki pilihan abahnya, akhirnya berita itu sampai ke pengetahuan Haji Bahar. Abah Nur begitu gembira dengan keputusan anaknya menerima jodoh di antara dia dan anak Tuan Iskandar. Rupa-rupanya, ibu Nur sengaja menyembunyikan perkara tersebut dari pengetahuan suaminya. Dengan harapan, suaminya dan tuan Iskandar melupakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak, Saya Sayang Sangat-Sangat! 1

11 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Syauqah “Ibu, Nur nak kahwinlah!” tutur Nur serius namun sedikit tersipu-sipu seraya duduk bersila bersama ibunya di sisi dapur. Hendak terbatuk dibuatnya, nasib baik tidak tersedak dek air liur sendiri. Mata Puan Katijah membulat seketika mendengar kata-kata dari mulut anaknya yang selesa dipanggil Nur itu. Dia lalu menjeling memandang Nur. Tangan dia yang dari tadi rancak menghiris-hiris... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku 19 Tahun! 1

13 May 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Syauqah Alahai! Hujan lebat pulak! “Macam mana ni?” getus hatiku. Aku buat keputusan menunggu sekejap..manalah tau hujan reda sikit. Dah 15 minit aku tunggu. Masih lebat jugak! Nak tak nak, aku terpaksa berlari anak menuju ke kereta. Sebaik membuka alarm, aku masuk terus ke perut kereta. Kertas-kertas yang tadinya aku tutup pakai handbeg, aku letak terus ke kerusi penumpang belakang. Enjin... [Teruskan bacaan]