Cerpen : Ukiran Cinta di Sudut Hati

14 November 2013 
Kategori: Cerpen

15,725 bacaan 29 Ulasan

Oleh : szaza zaiman Bukan aku tak cinta.Bukan aku tak suka.Namamu sudah lama terukir di hatiku.Aku perlukan masa untuk meluahkannya.Cintaku terlalu mahal untuk dijaja terlalu awal.Sekali aku jatuh cinta terlalu payah untuk aku melupakannya,kerana aku seorang pencinta yang setia. Harris:Aku suka dia seadanya.Dia wanita sederhana,walau tak secantik mana tapi manisnya tetap ada.Walau dia sentiasa serius... [Teruskan bacaan]

Novel : SN & SM Setia Selamanya 13,14

13 November 2013 
Kategori: Novel

826 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 13 ”ZEATI,.hurmm,.sedap nama tu kan.Itu nama yang Syahrul panggil kau ke?” Ajmal berjalan mengelilingi Saisah.Sejak tadi dia berdiri di belakang Saisah.Mendengar setiap butiran perbualan Saisah dan Syahrul.Hatinya panas dan membengkak.Pedih,sakit,perit dan sebagainya mengasak jiwanya.Tak pernah dia rasa kegagalan sebegini.Rasa tewas untuk memiliki buat jiwanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bahagia Sekadar Imiginasi???

27 September 2013 
Kategori: Cerpen

23,878 bacaan 30 Ulasan

Oleh : Jszaza zaiman Seminggu selepas raya aku dan Aniq diraikan dalam majlis yang sangat meriah.Sungguh!,.aku amat bahagia bila diri ini diterima oleh keluarga berketurunan Syed ini.Siapa aku kalau nak dibandingkan dengan keluarga mereka walau pun darah yang mengalir dalam tubuh aku ini juga adalah darah golongan orang kenamaan. Ahh,.apa ada pada darah dan darjat kebesaran, yang pastinya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bahagia Hanya Sekadar Imiginasi

16 August 2013 
Kategori: Cerpen

24,697 bacaan 63 Ulasan

Oleh : szaza zaiman Aku merenung sayu suamiku yang sedang nyenyak tidur di sofa ruang tamu rumah kami.Hari minggu begini suamiku hanya melepak di rumah, lebih-lebih lagi pada bulan Ramadhan ini.Kami memang jarang keluar bersama sejak kahwin.Entah di mana salahnya perhubungan kami.Aku sudah cuba sedaya upaya menjadi seorang isteri yang baik namun hubungan kami semakin lama semakin hambar. ... [Teruskan bacaan]

Novel : SN & SM Setia Selamanya 12

18 July 2013 
Kategori: Novel

824 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 12 AJMAL mundar mandir di dalam biliknya.Perasaannya sakit sangat bila Saisah menolak dirinya mentah-mentah.Apa yang kurang dengan dirinya hingga direject oleh Saisah.Dia langsung tak boleh menerima penolakan yang Saisah berikan.Penat otaknya berfikir akan kebenaran yang dinyatakan oleh Saisah.Takkan Saisah sudah kahwin? Tidak!!!,.Saisah hanya akan menjadi milik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdirku

12 July 2013 
Kategori: Cerpen

18,592 bacaan 46 Ulasan

Oleh : szaza zaiman ”Ayah,.tolong Minah ayah,.” Minah berlari-lari anak sambil melaung ayahnya yang sedang membaiki pukat di atas pangkin di depan rumah mereka. ”Ayah,…” semakin dekat dengan ayahnya semakin kuat pula Minah melaung.Pak Hamid menghentikan pekerjaannya serta merta dan turun dari pangkin.Risau benar wajahnya melihat anak tunggal kesayangannya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 15

11 July 2013 
Kategori: Novel

362 bacaan 1 Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 15 LETIH betul Ejan mencari kerja.Semua web yang memaparkan jawatan kosong dia masuk tapi semuanya tak memenuhi citarasanya,tak sepadan dengan kehendak jiwanya. Cuma satu yang menarik perhatian jawatan kosong sebagai pekerja restoran di Pantai Cenang di Langkawi sebagai penjaga kaunter.Ejan berminat sangat dengan jawatan tu.Sambil bekerja boleh juga Ejan... [Teruskan bacaan]

Novel : SN & SM Setia Selamanya 11

11 July 2013 
Kategori: Novel

749 bacaan 3 Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 11 LYNA melangkah laju menuju ke arah Syahrul yang berada di depannya.Payah benar nak menghampiri dan menjadi rapat dengan Syahrul ni.Sejak sekolah lagi Lyna sudah memberi macam-macam petanda bahawa dia menyukai Syahrul tapi Syahrul langsung tak melayan.Dulu ketika mereka ingin mengambil SPM dia pernah memberi surat pada Syahrul melalui Saisah tapi Syahrul memulangkannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 14

4 July 2013 
Kategori: Novel

382 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 14 DUA MINGGU selepas pulang ke rumah, Ejan masih mencari kerja melalui internet.Ejan hanya mengambil kursus pemprosesan makanan jadi melalui internet Ejan hanya mencari alamat web yang memerlukan jawatan kosong.Dulu Ejan pernah membuat praktikal selama satu semesta di kilang pemprosesan makanan berasaskan buah.Bila di fikirkan balik takkan Ejan nak buka kilang.Ejan... [Teruskan bacaan]

Novel : SN & SM Setia Selamanya 10

4 July 2013 
Kategori: Novel

991 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 10 Syahrul tersentak jaga dari tidurnya yang seketika.Selepas menyiapkan assignment yang di berikan oleh pensyarahnya Sir Syarafuddin sebentar tadi dia merebahkan badannya dan terlelap.Tahun ini adalah tahun terakhir Syahrul di USM ini.Letih,.teramat letih dengan pelbagai aktiviti.Mana nak menyiapkan assignment yang berlambak-lambak.Mana nak menghadapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 13

28 June 2013 
Kategori: Novel

277 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 13 EJAN tak tahu kenapa Irfan begitu rapat dengan keluarganya.Irfan di layan bagaikan dia adalah ahli keluarga Ejan juga.Mesra saja keluarganya melayan Irfan.Malam tu menurut emaknya Irfan akan tidur di rumah mereka.Ejan gelisah.Ungkapan Afina petang tadi bergema lagi di fikirannya.Bagi diri Irfan dan dirinya sendiri peluang untuk meluahkan suara hati.Ketika makan... [Teruskan bacaan]

Novel : SN & SM Setia Selamanya 9

28 June 2013 
Kategori: Novel

818 bacaan 1 Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 9 Ajmal Idham melangkah pantas ke arah keretanya.Lima tahun di luar negara melanjutkan pelajaran membuatkan Ajmal teringin untuk mengetahui perkembangan teman-teman sekolahnya.Selepas SPM dia berjaya dengan cemerlang dan ayahnya Dato Huzaimi telah menghantarnya untuk belajar di luar negara.Orang pertama yang selalu di ingatinya adalah Saisah Mazeati.Dia tahu Saisah... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 12

21 June 2013 
Kategori: Novel

241 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 12 TIBA juga Ejan di negeri kelahirannya Kedah Darulaman.Ketika bas membelok keluar dari lebuhraya tadi Ejan dah menghubungi alongnya untuk mengambilnya di Pekan Rabu.Harap-harap bila bas berhenti di Pekan Rabu nanti along sudah sedia menantinya.Beberapa jam dalam perjalanan Ejan dah terlalu letih di tambah pula dengan kusutnya fikirannya yang sentiasa berjalan.Banyak... [Teruskan bacaan]

Novel : SN & SM Setia Selamanya 8

20 June 2013 
Kategori: Novel

1,087 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 8 HARI terakhir mereka berkampung di sekolah.Selepas sarapan mereka di minta untuk ke dewan sekolah.Seorang penceramah telah di jemput untuk hari terakhir ini untuk memberikan panduan melalui ceramahnya yang bertajuk ‘Teknik Bijak Belajar’ yang di sampaikan oleh Dr Shukri Abdullah – Salah seorang pakar motivasi yang terkenal di Malaysia. Selepas... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 11

14 June 2013 
Kategori: Novel

287 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 11 NORIZAN MASTURA bertafakur seketika di atas sejadah selepas menunaikan solat subuh.Hari ini adalah hari terakhir dia di sini.Selama dua tahun dia melarikan diri dari kemelut percintaannya.Norizan Mastura yang berazam merubah hidupnya dua tahun yang lalu kini mahu dirinya di kenali sebagai Mastura atau nama singkatannya Mas.Di tempat baru Norizan Mastura ingin... [Teruskan bacaan]

Novel : SN & SM Setia Selamanya 7

13 June 2013 
Kategori: Novel

820 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 7 Malam kedua dan juga malam terakhir.Malam terakhir ini di mulakan dengan bacaan doa oleh ustaz Zamri dan bacaan Surah Yassin.Ibubapa setiap pelajar tingkatan lima juga turut di jemput untuk memeriahkan bacaan Yassin ini. Ustaz Zamri yang mengetuai aturcara membaca Surah Yassin ini juga meminta surah Yassin di baca bersama dengan terjemahannya sekali kerana katanya,kebanyakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Langgar! Jatuh… Cinta!

10 June 2013 
Kategori: Cerpen

19,303 bacaan 17 Ulasan

Oleh : szaza zaiman Arisya menapak malas menuju ke kelas.Kelasnya terletak di tingkat 3 block D. Seksa juga untuk menapak menaiki tangga tapi memandangkan hari-hari dia melakukan rutin yang sama perkara itu dah jadi perkara biasa.Kata orang utara dah ‘mangli’. Asyik benar dia melangkah sambil memandang ke bawah membilang satu persatu anak tangga yang di pijak.Terasa ada kaki yang mengikutinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 10

6 June 2013 
Kategori: Novel

305 bacaan 1 Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 10 MEREKA bertolak bila air laut pasang penuh.Menurut abang Atan mereka akan di bawa ke belakang Pulau Song Song.Di situ sudah di tinggalkan tuas dan unjam untuk membiarkan ikan-ikan bermain.Di tempat yang bakal mereka pergi itulah merupakan lubuk ikan untuk pengila tali pancing ni.Ejan yang sudah hilang mod untuk memancing hanya mendengar sambil lewa saja apa yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Tetap Dihati 6

5 June 2013 
Kategori: Novel

432 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 6 HARI ke dua Kursus Kecermerlangan Pelajar.Selepas kuliah subuh semua pelajar di minta untuk bersurai.Pukul 7 pagi semua pelajar menuju ke kantin untuk bersarapan pagi.Kali ini pelajar lelaki dan perempuan di asingkan.Saisah merasa sedikit lega kerana Syahrul takkan berpeluang untuk menyoal keadaannya.Menyibuk saja yang lebihnya Syahrul tu.Bukannya Saisah sakit... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 9

28 May 2013 
Kategori: Novel

185 bacaan Catat Ulasan

Oleh : szaza zaiman BAB 9 HARI sabtu yang di tunggu, semua sudah sedia menanti di Simpang Empat.Itulah tempat perjanjian mereka berkumpul.Semua orang sudah tiba tapi mereka masih menunggu.Ejan pun jadi pelik. “Awat tak bertolak lagi? Kan semua dah mai?” Ejan mula bertanya. “Sat tunggu sorang lagi.Dia baru kol dia dah sampai Simpang Kola.” “Sapa?”... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212