Cerpen : Takdir Cinta

27 September 2016 
Kategori: Cerpen

Oleh: Hakimi Azhar Jika engkau jodohku, Aku terima; Walau sebesar gajah, Aku tak kisah —Arfa Ismona Boleh ke kalau kita bersama dengan orang yang bersaiz XXXXXXL?— Surin Maisara “Eh Arfa! Kau dah siapkan ke assignment yang Profesor ‘Lalat’ tu bagi” Fairina bertanya kepada Arfa yang dari tadi masih membetulkan tudungnya. “Ish kau ni! Kenapa panggil Profesor Afiq tu ‘lalat’?... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Fash ececeh..nak wat muke kesian la tue,.muke cam tapir..haha..ye la,jumpa malam ni.Tapi tak lama tau..karang,tak pasal-pasal aku kena cekup ngan kau”ujar ku mengenakan khairul. “Banyak la kau punya cekup..kau ingat kita berdua je ke kat sana?Tapi kalau kena cekup,ok gak..Kahwin free..haha..”Khairul ketawa sendiri membayangkan bagaimana kalau benar dia berkahwin dengan Zarina..Mati aku..gumam... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 1

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : daus surono Takdir Cinta Waktu terus berjalan kehidupan faiz tidaklah seperti faiz yang dulu dan Smk bbst terus menaik sekolah yang dulu muridnya hanya jumlah 148 orang sekarang menjadi 858 orang pelajar dan tidak sesepi dulu waktu kedatangan faiz ruangan asrama yang ditempati faiz sekarang bertambah 3 orang kalau dikira semuanya sekarang 5 orang aku,ijan,ejay,kepet dan mamat.faiz di smk bbst... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 1

2 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Zara Ryana Bab 1 Suara lunak petugas mengumumkan jadual penerbangan seterusnya sudah berkumandang. Iman Akmal baru saja tiba di KLIA. Dia bergegas berlari ke balas berlepas. Di balai berlepas, Iman Akmal menunggu ulangan pengumuman untuk mendapatkan kepastian. Dia kurang jelas dengan destinasi penerbangan seterusnya sebentar tadi. Matanya melilau sekeliling untuk mencari kelibat Sabrina. Seketika... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 2

15 January 2013 
Kategori: Novel

Oleh : nadfiz BAB 2 ADAM SYAFIQ melangkah masuk ke dalam masjid dengan berpakaian serba putih dan lengkap bersongkok dan berkain samping. Langkahnya sangat teratur. Adam Syafiq kelihatan segak dengan berbaju melayu. Wajahnya terukir senyuman. Senyuman yang bukan dibuat-buat. Senyuman yang paling ikhlas yang pernah terbit di bibirnya. Tangannya dihulurkan untuk berjabat dengan seorang... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 1

16 October 2012 
Kategori: Novel

Oleh : nadfiz PROLOG Adam Syafiq menarik nafas panjang. Peristiwa semalam telah menyebabkan dia membawa diri ke Pulau Pangkor ini. Entah mengapa dia memilih tempat ini untuk menenangkan hatinya, dia sendiri tidak mengerti. Seperti ada sesuatu yang memanggil-manggilnya untuk menjejakkan kakinya di sini. Selalunya jika dia dalam keadaan tertekan, dia lebih gemar membawa diri ke luar negara. Adam... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir cinta 5

28 December 2011 
Kategori: Novel

Oleh : masyi Bab 5 Aku dapat mengeluarkan nafas lega setelah semuanya sudah selesai. Final exam pum sudah berakhir. Aku dan rakan-rakan masing-masing ke cafe untuk meluangkan masa setelah penat mengerahkan otak. ” Wawi..akhirnya, beban aku dah habis.” Aifah menjerit kegembiraan sambil kedua-dua tangannya diangkat. ” So, apa plan korang masa cuti sem ni?” Tanya Mia. ” Kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir cinta 4

2 December 2011 
Kategori: Novel

Oleh : masyi Bab 4 ” Jadi itu lah perempuan yang menyamar jadi tunang u…” Perbualan itu ku dengar dari jauh. Memang malang nasib aku jumpa dengan kedua-dua musuh ketat aku iaitu Zara dan Haikal. Aku hanya menunduk, malas nak bersua muka dengan mereka, walaupum mereka sudah menyedari kehadiran ku di cafe itu. ” Asal dengan kau ni Sya..lain macam je..?” Soal Mia yang penuh dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir cinta 3

22 November 2011 
Kategori: Novel

Oleh : masyi Bab 3 Mia baru jek kal aku menyuruh aku berjumpanya di padang footsal. Katanya dia nak ajak aku pergi makan dengannya. Tah mimpi apa lah tiba-tiba jek ajak aku pergi makan, Faizal dan kawan-kawan dia ikut sekali plak tu. Aish,tapi tulah,Mia cakap dia malu sebab dia sorang jek pompuan kat situ,tu yang dia ajak aku sekali tu. Pada mulanya aku malas jek ikut sebab aku bukan kenal sangat nga... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir cinta 2

9 November 2011 
Kategori: Novel

Oleh : masyi Bab 2 Aku masuk ke kelas dengan muka mengantuk lagi ni..mana taknya semalam tidur lewat kerana mentelaah. Penat juga, tapi gagahkan diri juga untuk ikuti kelas ni, kan banyak yang tertinggal. Lagipum nak dekat exam ni memang banyaklah soalan-soalan yang dibincangkan. Aku mendapatkan tempat duduk di tengah-tengah, aku memang suka dop kat situ, dekat tengah-tengah. Senang nak tangkap apa... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir cinta 1

31 October 2011 
Kategori: Novel

Oleh : masyi Bab 1 Angin yang bertiup sepoi sepoi bahasa saje pada hari nie,aku memegang erat kertas assignment yang perlu aku hantar kepada En.Arman. langkahku terhenti apabila aku melihat satu pasangan kekasih yang sedang melayani perasaan masing masing di tepi tasik yang berada di tengah tengah kolej kami. Asyik sekali mereka bercinta, bagai lupa dunia…itulah hakikatnya bila bercinta. “hah..!..”... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 1

19 September 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Fash Jam menunjukkan tepat pukul 1. Aku terpaksa tergesa-gesa pergi ke pondok kerana terpaksa berjumpa dengan Khairul Azman.Kelihatan Khairul sedang duduk di pondok dan menunggu kedatangan Zalina penuh setia. “Kau ada apa hal nak jumpa aku?” ujar ku dengan nada yang sangat tinggi. “Saje,takkan tak boleh?”ujar Khairul pula dengan selamba. “Kau nie langsung tak guna.... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 1

25 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Lurima Irsa Satu “Mai cek oi mai cek mai kita ke negeri kedah…” Anis bernyanyi riang mengikut lagu yang diputarkan di corong radio Kedah fm keretanya. Rakan karibnya, Salina yang sedang nyenyak tidur di sebelahnya lansung tidak dihiraukan. Suka benar hatinya apabila diarahkan memantau dan mengurus anak syarikat tempatnya bekerja selama sebulan di Kedah. Rakan sekepala dengannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir Cinta

15 January 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : haniey zuleeyaz Yulia berlari merentasi jalan raya yang tenang tanpa kenderaan.Jam tangannya ditilik berulang kali.Mampus!!sudah pukul 7.30,manalah budak-budak ni masa orang perlukan bantuan tak pula muncul kalau tengah senang adalah nak tunjuk muka.Memang sah-sah kena denda dengan Cikgu Amar.Guru disiplin berusia 27 tahun itu amat di geruni semua pelajar sekolahnya kerana ketegasannya ketika... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 9

16 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : aerolit_gurlz BAB 9 Aku hanya tunduk memandang lantai.Baju aku pintal-pintalkan dengan jari-jemari.Ruang tamu sudah sunyi sejak setengah jam yang lalu. “Memalukan emak dan abah aje”ucap abahku tegas.Aku langsung tidak berkutik.Hanya menelan air liur yang terasa berpasir. “Kamu ni tak takut dengan dosa ke Afee?Penat-penat abah hantar kamu masuk university,itu pun tak pandai-pandai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir & Cinta

12 December 2010 
Kategori: Cerpen

Oleh : NIERASHIDA BAB 1 “CEPATLAH, nanti mama I marah kalau lambat. Tahu tak, kita dah lewat 15 minit. Kalau you pakai apa yang I suruh, taklah lambat macam ni”, bebel Adam tergesa-gesa mengatur langkah. “you boleh sabar tak? I tak naklah pakai baju kurung. I rimas tahu tak. Siapa yang buat lambat sebenarnya? Cuba beritahu I?”, soal Elyna dengan muncung yang panjang.... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 1

22 November 2010 
Kategori: Novel

Oleh : ceRiTaUnTukMu 3 HARI YANG LEPAS Lisa tersenyum senang melihat kesungguhan kakaknya,Lina mencuba baju pengantin.Hatinya terkutik rasa gembira melihat kegembiraan yang dirasai oleh kakaknya walaupun terpaksa menerima perkahwinan yang diaturkan oleh keluarga.Perbualan dirinya dan juga Lina kembali berlegar di ruang ingatannya. “Akak dah decided nak terima perkahwinan ni..”Suara Lina... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 8

12 August 2010 
Kategori: Novel

Oleh : aerolit_gurlz “Boleh tolong gantikan gas tak?”pinta Husna lembut.Azrif kerut dahi mendengar permintaan Husna. “Tukar gas?Gas habis ke?”soal Azrif. Husna angguk kepala.Kemudian,dia sengih. “Kalau tak ada gas,macam mana saya nak masak air awak?”. “Awak tak ada yang guna cerek elektrik ke?”. Husna geleng kepalanya sambil mencebik kecil. “Afee... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 7

30 July 2010 
Kategori: Novel

Oleh : aerolit_gurlz BAB 7 Jam didinding aku kerling sekilas.Sudah menunjukkan pukul 5.30 petang.Mana Husna ni?Kenapa dia belum balik lagi?Jalan jem agaknya.Pasti Husna terkejut apabila melihat aku ada dirumah.Kalau ikut perancangan,aku sepatutnya sudah ada di Bangi.Tapi,nak buat macam mana.Rancangan kena tunda. Remote Astro ditangan aku tekan-tekan.Mencari siaran televisyen yang sesuai.Cerita yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 6

23 July 2010 
Kategori: Novel

Oleh : aerolit_gurlz BAB 6 Jam didinding aku kerling sekilas.Sudah menunjukkan pukul 5.30 petang.Mana Husna ni?Kenapa dia belum balik lagi?Jalan jem agaknya.Pasti Husna terkejut apabila melihat aku ada dirumah.Kalau ikut perancangan,aku sepatutnya sudah ada di Bangi.Tapi,nak buat macam mana.Rancangan kena tunda. Remote Astro ditangan aku tekan-tekan.Mencari siaran televisyen yang sesuai.Cerita yang... [Teruskan bacaan]