Cerpen : 100 SMS Cinta

29 September 2016 
Kategori: Cerpen

Oleh: Tinta Ana Assalamualaikum, apa khabar? Saya harap awak sihat? Dah lama tak dengar khabar awak. Saya masih di Penang. Tapi bila saya balik ke KL, saya harap dapat jumpa awak. Aku terkebil- kebil, membaca sms itu berkali- kali dan cuba mengingati nombor telefon itu. Salah nombor agaknya? Biarlah. Telefon aku letakkan ke tepi dan aku kembali teruskan kerja. Adalah normal untuk menerima sms yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Sehangat Matahari 3

15 September 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Tinta Ana “MACAM mana dengan kes awak?” soal aku kepada Razif. Kami sedang menikmati makan malam bersama selepas tidak bertemu selama seminggu. “Bolehlah. Saya yakin boleh menang kali ni,” jawab Razif. “Syukurlah begitu. Awak kan peguam bela. Susah juga kalau orang yang awak bela tak menang kes.” “Awak masih dengan niat awak nak mulakan perniagaan sendiri?” soal Razif. “Ya,... [Teruskan bacaan]

Novel : Sehangat Matahari 2

10 September 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Tinta Ana Razif sedar aku masih marahkan dia. Pagi-pagi lagi dia menelefon aku untuk meminta maaf dan mengajak aku makan malam bersama. Akhirnya aku lembut hati juga. Seronoknya memulakan hari dengan udara yang sejuk dan hati yang gembira. “Hai!” Adam menyapaku dari kedai Uncle Chan. Datang lagi dia. “Hai,” kataku sambil mengeluarkan kunci syarikat dari beg. “Boleh tak kalau saya nak... [Teruskan bacaan]

Sehangat Matahari

9 September 2015 
Kategori: Novel Di Pasaran

Cinta dan cita- cita, mampukah digapai kedua-duanya? Percintaan Wirda dengan Razif Firman semakin hari semakin hambar apabila lelaki itu semakin berjaya dalam kerjayanya. Nak berjumpa pun kena buat janji temu. “Kerja saya bukan macam kerja awak.” “Setakat makan- makan tu, bila- bila pun boleh.” “Sudahlah saya sibuk ni.” – RAZIF FIRMAN Dalam masa yang sama, dalam pertemuan yang tidak dijangka... [Teruskan bacaan]

Novel : Sehangat Matahari 1

9 September 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Tinta Ana Prolog Sejak kecil aku ada satu cita-cita, memulakan perniagaan sendiri. Tak percaya? Okey, sebenarnya aku pernah bercita-cita nak jadi suri rumah macam umi. Tapi apabila aku berumur sepuluh tahun, aku mula belajar berniaga dengan mengikut abah yang kadangkala menjual buah-buahan di pasar. Perasaan mendapatkan wang sendiri daripada hasil perniagaan itu sukar digambarkan. Sejak itu,... [Teruskan bacaan]