Novel : You’re Mine! No One Else! 15

25 November 2013 
Kategori: Novel

8,417 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Mizna BAB 15 BAJU warna turquoise yang berada di tangannya aku pandang dengan perasaan yang sangat teruja. Designnya sungguh memukau mataku. Sebuah gown labuh berlengan panjang berwarna turquoise dan manik menaikkan lagi seri baju itu. Ribbon belt warna putih diletakkan di sekitar pinggang. Walaupun simple tetapi menarik! “Cantiknya! Untuk siapa?” Aku memandang wajahnya sekilas sebelum memegang... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 13,14

21 February 2013 
Kategori: Novel

5,214 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Mizna BAB 13 AKU berjalan bersama-sama Suraya menuju ke lif. Dah pukul sepuluh malam. Patutlah mata aku mengantuk semacam. “Excuse me?” Seorang perempuan memakai baju kerja lengkap tiba-tiba menegur kami. “Yes?” Aku tersenyum memandangnya. “Boleh saya bercakap dengan Cik Suraya sekejap?” Aku memandang Suraya. Suraya pun memandang aku. Aku tertanya-tanya. Macam mana perempuan ni boleh... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 12

21 December 2012 
Kategori: Novel

6,062 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Mizna BAB 12 DAH dua hari aku duduk dekat Pulau Langkawi ni. Hari ini aku ditemani oleh Suraya. Pasal orang asing tu? Hari ni baru aku tahu nama dia. Itu pun aku tanya salah seorang pekerja di resort ini. Megat Izzat Syafiq namanya. Umur dia 28 tahun. Orang cakap dia mix Chinese-Korean-Europe. Patutlah muka dia macam tu! Banyak sangat mixnya! Aku lihat jam di tanganku. Pukul dua belas setengah... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 11

14 December 2012 
Kategori: Novel

7,008 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Mizna AKU mengambil sehelai selendang. Aku tak pernah pakai selendang. Macam mana eh muka aku kalau aku pakai selendang? “Dik, boleh tak pakaikan akak selendang ni?” Aku meminta tolong salah seorang pekerja di sebuah kedai baju yang terletak di Langkawi Parade. Adik itu mengangguk. “Akak kenalah buka tudung dulu.” “Oh, kalau macam tu dalam fitting room jelah.” Adik itu mengangguk... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 10

3 December 2012 
Kategori: Novel

4,010 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Mizna TIBA saja di Pulau Langkawi, aku terus menyewa sebuah kereta Toyota Camry warna perak metalik. Dalam lima minit aku tunggu, kereta Toyota Camry muncul di hadapan tempat menyewa kereta. Aku terus berjalan mendekati kereta itu. Belum sempat aku mendekati keretaku, seorang lelaki berbadan tegap sudah mendekati orang yang membawa keretaku ke sini. Eh! Apehal mamat ni! Aku terus mendekati mereka. “Excuse... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 8,9

21 November 2012 
Kategori: Novel

5,994 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Mizna “SEINGAT aku, tak pernah aku pergi rumah macam ni. Kat mana pulak aku ni? Ibu mana? Ayah? Along? Abang Haidi? Mana dieorang ni? Takkan aku sorang sorang dalam rumah ni?”Aku berjalan-jalan mencari ahli keluargaku di setiap ceruk rumah besar ini. Cantik rumah ni! Besar pulak tu. Tapi, mana ahli keluarga aku yang lain ni? Kenapa tak ada sesiapa kat sini? Seram pulak aku! Aku membuka salah... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 7

31 October 2012 
Kategori: Novel

5,353 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Mizna BAB 7 RASHID memberhentikan keretanya di depan sebuah tasik. Aik, apesal dia berhenti dekat sini? Patutnya lepas beli baju terus balik. Aduhai, punah harapan aku nak tengok movie! “Buat apa dekat sini?” Aku memandang dia dengan kening berkerut. “Jalan-jalan.. Jom!” Dia membalas kata-kataku seraya keluar dari kereta. Aku pun turut sama keluar dari kereta. Aku lihat dia berjalan... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 6

18 October 2012 
Kategori: Novel

12,089 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Mizna “DIK, Rashid ajak keluar tu!” Ibu mengetuk-ngetuk pintu bilikku. Aikk, apasal pulak bapak setan tu ajak aku keluar pulak?! Aku terus menuju ke pintu dan membukanya. “Hah, cepatlah siap. Rashid ajak keluar tu.” “For what?” Aku mengerutkan keningku. “Cari baju pengantin. Lagi seminggu lebih nak kahwin dah ni.” “Alaaa.. Adik dah cakap adik tak nak!” Aku menghentakkan kakiku... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 5

10 October 2012 
Kategori: Novel

6,351 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Mizna AKU jalan beriringan dengan Rashid memasuki Pasar raya Tesco. Rashid menolak troli dan aku mencari barang-barang yang ada dalam list. Aku menuju ke bahagian belakang, tempat membeli barang basah. Aku ambil aje ikan yang ibu pernah beli. Semua aku letakkan dalam troli. Rashid pula tolong hantar ke mesin penimbang. Kalau tak cukup ibu pandai-pandailah tambah. Hehehe.. Selepas itu, aku menyuruh... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 4

3 October 2012 
Kategori: Novel

5,829 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Mizna AKU mengambil telefon bimbitku. Aku menghantar mesej kepada kawan-kawanku dan Faqhrul serta kawannya, Farish. Assalamualaikum. Sorry petang tadi tak dapat join. Ada masalah keluarga. Sorry sangat! SEND! Aku membaringkan badanku di atas katil. Fikiran aku asyik-asyik teringat pada Rashid. Yang peliknya rasa geram aku sekejap je. Sekarang aku dah macam…. Boleh terima. Erkk, amende... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 3

20 September 2012 
Kategori: Novel

6,618 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Mizna TOK tok tok! Aku terbangun lepas terdengar orang mengetuk pintu bilikku. Aku mencapai jam loceng di tepi katil. Serta merta hilang kantukku. Jam 12 tengah hari! Memang nak sembahyang subuh pun dah tertinggal. Aduhai.. Apalah aku ni! Eh! Bukan ke aku off seminggu ni. Huh, nasib baik! Aku bergegas menuju ke pintu dan membukanya. “Haa, dah bangun pun! Kata nak jemput Rashid? Dah pukul... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 2

11 September 2012 
Kategori: Novel

6,246 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Mizna AKU memandu kereta Harrier putihku yang dihadiahkan oleh ayah dengan laju. Kalau aku bawa kereta tak sah orang cakap macam pelesit! Bukan apa.. Satu, aku dah terbiasa. Dua, aku kalau dah lambat memang redah jela.. Macam ni la aku pagi-pagi. Everyday mesti bangun lambat. Dan everyday tu jugak la aku bawa kereta macam pelesit. Hehehe.. Ketiga, aku rasa heaven kalau aku bawa kereta laju-laju.... [Teruskan bacaan]

Novel : You’re Mine! No One Else! 1

28 August 2012 
Kategori: Novel

10,286 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Mizna NAMA aku Mizan Alina Afisya binti Tan Sri Khalif. Walaupun ayah aku ni Tan Sri, aku suka hidup secara bersederhana. Ibu dan ayah aku pun mengajar aku cara hidup tidak terlalu mewah. Aku ni hidup macam orang biasa je. Tak ramai yang tahu aku ni anak kepada Tan Sri Khalif. Orang hanya tahu aku anak Khalif je. Ayah aku seorang yang terkenal di serata dunia. Bukan nak berlagaklah, tapi syarikat... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11