Cerpen : Gaduh-gaduh sayang

24 January 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : zana “Kalau Zara tak nak terima pinangan tu Mak Kiah nak buat apa?” Zara memandang Mak Kiah “Hey! Berapa kali aku cakap panggil aku Auntie Kelly! Kiah tu nama kampung. Kau kena terima jugak kalau tak tapi jangan harap tanah mak kau nie aku nak bagi dekat kau. Aku akan jual tanah nie. Biar padan muka kau.” Tak sedar diri dah nama tu Lekiah ada hati nak tukar Kelly! Aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Miss Polka Dot

22 May 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : zana “Jua, Yun korang nak ikut aku tak?” Kyra tanya sambil tangannya ligat mengira duit di dalam dompet. ‘Seratus, dua ratus, tiga ratus… yang nie simpan buat tambang, yang nie buat makan, nie buat beli barang… nie…’ Senyap… sorang pun tak menjawab soalannya. Masing-masing asyik tengok Super Junior menari. “Yun, kau tengok Si Won aku. Hensemnya…!” Jua mata... [Teruskan bacaan]